دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۷

به دموکرات‌ها خوشبین نباشیم!

یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر چه انتخابات آمریکا در کوتاه مدت در بازارهای داخلی اثر می گذارد و نوسان قیمتها اتفاق می افتد اما نباید همه تخم مرغ ها را در سبد انتخابات آنها بگذاریم و فکر کنیم با روی کار آمدن دموکراتها دلار سه هزار تومان می شود، همچنان که در بحث تاثیر بر بازار اشتغال باید متکی به برنامه ها و فضای کار داخلی خودمان باشیم.
به دموکرات‌ها خوشبین نباشیم!
به گزارش توليد ايرانی؛  حمید نجف در تحلیل تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار اشتغال ایران گفت: معتقدم انتخابات آمریکا تا حدودی تاثیر خود را بر بازارهای داخلی ایران از جمله بازار مسکن و کار گذاشته است ولی تصور می کنم که کوتاه مدت باشد چون سیاستهای کلان کشورها با رفت و آمد یک رئیس جمهور تغییر نمی کند.

در بحث اشتغال به برنامه های خودمان متکی باشیم
وی ادامه داد: در بحث بازار اشتغال تاثیرگذاری تا زمانی است که متکی به سیاست خارجی نباشیم. ما باید برنامه ها و سیاستهای اشتغال خودمان را دنبال کنیم، از بازار ۸۰ میلیونی که در داخل داریم غافل نشویم و بده بستان هایی که می توانیم با کشورهای همجوار هرچند سخت داشته باشیم لذا نباید همه تخم مرغ های خود را در سبد انتخابات آمریکا بگذاریم بلکه باید متکی به داخل و فضای کار خودمان باشیم و منتظر رئیس جمهور بعدی آمریکا نباشیم.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه دموکراتها هم منافع ملی و حزبی خود را دنبال می کنند، درباره تاثیرپذیری بازار ارز از انتخابات آمریکا اظهار کرد: اینکه فکر کنیم بایدن بیاید دلار سه هزار تومان می شود تصور غلط و اشتباهی است. ممکن است از نظر بعد روانی در جامعه تاثیر بگذارد، عرضه زیاد شود و دلار پایین بیاید ولی در کل سیاستهای کلان، پایدار و مدت دار است که وضعیت اقتصادی یک کشور را ترسیم می کند. بنابراین آمدن ترامپ یا بایدن تاثیرگذاری چندانی در اقتصاد ایران نخواهد داشت و تنها در کوتاه مدت اثرات روانی و نوسانات قیمتها را شاهد خواهیم بود.

به دموکراتها خوشبین نباشیم!
نجف گفت: در عرصه سیاسی دو طرف با هم مذاکره، معامله و رابطه دارند و اینطور نیست که فقط یک طرف پای کار باشد؛ بنابر این اگر قرار باشد سیاستهایمان را تغییر دهیم باید به یکسری رویکردهای داخلی برگردیم اما همچنان که سیاستهای ما در قبال آمریکایی ها تغییر نکرده شرارتهای آنها هم در قبال ملت ایران ادامه خواهد داشت تنها ممکن است روشهای آنها تغییر کند که آن هم به سیاستهای ما بر می گردد لذا در کل نباید به دموکراتها خوشبین باشیم.

این کارشناس حوزه کار به سرنوشت برجام با روی کار آمدن دموکراتها اشاره کرد و گفت: در بحث برجام درهایی باز شد و تغییر و تحولاتی در کشور رخ داد طبعا آنها رصد می کنند که این اتفاقات به کجا انجامید و چه نتایجی دربرداشت و بر اساس سیاستهای خود تصمیم می گیرند که درباره برجام چگونه رفتار کنند اما معتقدم اروپایی ها فشار خواهند آورد که آمریکا به برجام برگردد همچنان که خود دموکراتها با خروج از برجام به شدت مخالف بودند چون دنبال تنش زدایی هستند و سیاست تنش زدایی هم یک رابطه دو طرفه است اما در کل بر اساس خروجی هایی که از برجام گرفته اند تصمیم خواهند گرفت.

رفتن ترامپ قطعی است ولی مقاومت خواهد کرد
وی در پایان رفتن ترامپ را قطعی دانست و گفت: با این حال معتقدم به راحتی کاخ سفید را ترک نمی کند و مقاومت خواهد کرد چون ترامپ اهل باج دادن نبود و روش مدیریتی خاص خود را داشت. دیدیم که در قبال سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی، اروپایی ها و حتی رسانه های داخلی خودشان چه طور عمل کرد لذا رفتن او با توجه به آنکه هواداران خودش را دارد، به احتمال زیاد با خرابکاری ها و شلوغ کاری هایی همراه خواهد بود تا دو ماه آینده که انتقال قدرت رخ بدهد و دولت جدید سرکار بیاید.
کد مطلب: 22831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *