برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار آنلاین موفق چه کنیم؟

24 ارديبهشت 1397 ساعت 10:49

اگر قصد راه‌اندازی کسب‌و‌کار آنلاین موفقی دارید باید اصول ساده‌ای را به‌خوبی فرا گیرید و به کار ببرید.


تولید ایرانی: کسب و کارهای آنلاین تقریبا حوزه جدیدی هستند که علاقمندان زیادی دارد. باید بدانید که در راه‌اندازی کسب و کار آنلاین نیز مانند هر کار دیگری باید برخی اصول را مد نظر داشته باشید. البته نگران نباشید، این اصول عجیب و غریب نیستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را فراگیرید و به کار ببرید.
   در ادامه نکاتی را که باید برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین به آن‌ها توجه داشته باشید، مطرح می‌کنیم.
– قدم اول این است که نیازی را پیدا کنید و سعی نمایید از طریق کسب و کار آنلاینی که راه‌اندازی می‌کنید این نیاز را رفع کنید. اشتباه نکنید، اول نباید یک محصول را تولید و بعد فکر کنید که این محصول را به چه کسی بفروشید. به جای این کار، از مشتریان شروع کنید؛ یعنی اول جامعه هدف را پیدا کنید و بعد چیزی را که آن‌ها نیاز دارند، تولید کنید.

– موضوع دوم این است که حتی‌الامکان یک جامعه هدف کوچک را انتخاب کنید. مثلا در ابتدا انتخاب کنید که فقط در یک زمینه از جمله فروش محصولات دیجیتال، فروش پوشاک یا مسائلی از این دست فعالیت خود را شروع کنید.

– لازمه راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین این است که یک وب سایت ساده و قابل استفاده طراحی کنید؛ سعی کنید وب سایتتان طوری طراحی شود که به اندازه کافی جذاب باشد و مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

– پس از ایجاد یک وب سایت در فضای مجازی، مرحله بعد این است که برای این وب سایت مطالب خوبی را تهیه کنید؛ این مطالب باید قدم به قدم کاربران را به سمت خرید محصولات و یا خدمات شما سوق دهد، سعی کنید مطالبی که نشر می‌دهید در راستای رفع نیازهای مشتریان باشد.

– از موتور جستجوگر برای بالا بردن بازدید سایتتان استفاده کنید. بدیهی است که هر چه بازدیدکننده سایت‌تان بیشتر باشد احتمال فروش محصولات و خدمات شما نیز بیشتر می‌شود. برای افزایش بازدیدکنندگان‌تان می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده نمایید. با جستجویی ساده در اینترنت می‌توانید با این راهکارها آشنا شوید.

– شخصیت خوبی از خودتان به نمایش بگذارید. آنچه کاربران در سایت می‌بینند یک شخصیت از شما به نمایش می‌گذارد پس سعی کنید یک اعتبار خوب از خودتان به نمایش بگذارید و طوری سایت را طراحی و به روز رسانی کنید که کاربر به شما اعتماد کند.

– از ایمیل بهره بگیرید. وقتی ایمیل کاربران را دریافت می‌کنید و از این طریق آن‌ها را در سایت ثبت‌نام می‌کنید در واقع گامی به سوی برقراری یک ارتباط درازمدت با آن‌ها برمی‌دارید؛ هر از گاهی سعی کنید به کاربران ایمیل بزنید و خودتان را به آن‌ها یادآوری کنید.

– رقبای بالقوه خود را بشناسید. قبل از شروع هر کاری باید رقبای بالقوه را شناسایی کنید و آن‌ها را کاملا بشناسید؛ همیشه باید کسانی را رقیب کاری شما هستند، زیر نظر داشته باشید.

به طور کلی باید بدانید که آن‌ها چه محتوایی را و چگونه در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند، این مساله خیلی مهم است و همیشه در اولویت قرار دارد البته بررسی سئوی سایت رقیبان و دیگر بررسی‌ها هم در ادامه کار باید انجام شود.

– از استراتژی‌های مختلف برای فروش استفاده کنید. با توجه به نوع کسب و کار خود و میزان بودجه‌ای که دارید می‌توانید یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی را انتخاب و برای فروش محصولات خود روی آن تمرکز کنید مثلا اگر قصد دارید در دراز مدت سرمایه گذاری کنید می‌توانید از بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت استفاده کنید اما اگر قصد دارید سریع جواب بگیرید، می‌توانید از تبلیغات شامل هزینه مثل تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

-برندسازی کنید و اعتماد مشتریان را جلب نمایید. اگر بتوانید اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید و نیاز آن‌ها را به درستی و سر فرصت بر طرف کنید، این همان برند‌سازی است، در واقع برند سازی حتما این نیست که نام کسب و کار شما همه جا دیده شود؛ بعضی از افراد فکر می‌کنند برندسازی فقط با تبلیغات انبوه انجام می‌شود ولی باید بدانید که تا وقتی نتوانید به خوبی اعتماد‌سازی کنید نمی‌توانید برند سازی نمایید.

سخن آخراگر قصد دارید کسب و کار آنلاین موفقی راه‌اندازی کنید باید اصول ساده‌ای که در این مطلب ارائه کردیم به خوبی فرا گیرید و به کار ببرید. هراسی به دلتان راه ندهید. موفقیت در کسب و کارهای آنلاین نیز مانند تمامی کارهای دیگر با پشتکار و سختکوشی میسر می‌شود.
 


کد مطلب: 2280

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/2280/راه-اندازی-کسب-و-کار-آنلاین-موفق-کنیم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com