جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰

سود 12 میلیارددلاری از تولید و صادرات گلاب ایرانی + عکس

در سال ۹۶ بالغ بر ۴ هزار و ۳۴۴ تن گلاب به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر شد که از این طریق درآمد بیش از ۱۲ میلیون دلاری نصیب کشور شده است.
سود 12 میلیارددلاری از تولید و صادرات گلاب ایرانی + عکس
توليد ايرانی: ایران در زمینه صادرات گل و گلاب در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و هر سال حجم قابل توجهی از این فرآورده پرطرفدار را تولید و به کشور‌های مختلف جهان صادر می‌شود.
  لازم به ذکر است که کاشان مهمترین شهر در زمینه تولید گلاب و عرقیجات گیاهی محسوب می‌شود و دراین بین به طور پراکنده دیگر شهر‌های کشور هم در زمینه تولید گل و گلاب نقش به سزایی دارند.

با گسترش تولید گل و گلاب و صادرات آن به کشور‌های مختلف اشتغال زایی بالایی به صورت فصلی و دائمی برای افراد در شهر‌های مختلف از جمله کاشان ایجاد شده است که گامی موثر در توسعه زندگی روستایی است و مانع مهاجرت افراد به شهر‌های بزرگ می شود.

از طرفی با صادرات حجم وسیعی از گل و گلاب به کشور های مختلف جهان درآمد ارزی قابل توجهی نصیب کشور می شود.
گلاب

بررسی آمار گمرک در سال ۹۶ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۴ هزار و ۳۴۴ تن گلاب استحصالی از گل محمدی به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.
گلاب

براین اساس درآمد ۱۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۷ دلاری نصیب کشور شد که رقم ریالی آن بالغ بر ۴۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۱۲ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
گلاب

لازم به ذکر است که گلاب در سال ۹۶ به بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، فرانسه، ایالات متحده امریکا، کانادا، آلمان، چین، انگلستان، اتریش، استرالیا وسوئد صادر شده است.
گلاب

در بین کشور‌های ذکر شده امارات متحده عربی با خرید بیش از هزار و ۶۲۹ تن گلاب بزرگترین خریدار این محصول در سال ۹۶ محسوب می‌شود که درآمد ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۷۵ دلاری را نصیب کشور کرده است.
گلاب

با این تفاسیر با وجود پتانسیل‌های بالا در تولید و گل و گلاب باید تلاش شود که بازار‌های هدف بیشتری خواستار گلاب ایرانی شوند و با تولید بیشتر این محصول در کنار اشتغال زایی درآمد ارزی بالایی را نصیب کشور کرد.
کد مطلب: 2268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *