پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷

افزایش نرخ بلیت هواپیما اجحاف در حق اقشار متوسط جامعه است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست‌ گذاری‌های غلط در حوزه حمل و نقل عمومی منجر به تشویق مردم به استفاده از وسیله شخصی نقلیه می‌شود و قطعا مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نخواهد داد.
افزایش نرخ بلیت هواپیما اجحاف در حق اقشار متوسط جامعه است
به گزارش توليد ايرانی؛   ضمن مخالفت با افزایش نرخ بلیت ایرلاین‌ها بیان کرد: بحث افزایش قیمت‌ها در حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی که نقش بسزایی در جابجایی مسافران در نقاط مختلف کشور دارد بسیار حائز اهمیت است و بعضا سیاست‌گذاری‌های غلط و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث تشویق مردم به استفاده از وسیله شخصی نقلیه شده که تبعات خود را به دنبال دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: با سیاست‌گذاری‌های غلط در حق مصرف کنندگان اجحاف می‌شود. مگر امروز قیمت بلیت هواپیما ارزان است که ما بخواهیم آن را افزایش دهیم؟ امروز نیز به بهانه وجود پروازهای چارتری و عدم نظارت دقیق در این حوزه شاهد هستیم که بلیت‌ها بر مبنای قیمت اولیه به دست کسی نمی‌رسد و در این حوزه نیز دلال‌ها ورود کرده و ظرفیت‌ها را در اختیار گرفته و به قیمت بالاتر در اختیار مردم قرار می‌دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم وجود نظارت دقیق در این حوزه باعث افزایش قیمت نهایی بلیت شده است و در شرایط کنونی نباید هیچ تصمیمی برای افزایش مجدد بلیت‌ها اتخاذ شود، چرا که با این کار فشار بیشتری به قشر متوسط جامعه وارد شده و تنها حمل و نقل هوایی در انحصار گروه خاصی قرار می‌گیرد.

یوسفی در ادامه تاکید کرد: بعضا شاهد هستیم که مدیران پروازی و خصولتی که در برخی استان‌ها به شدت حضور دارند در این افزایش قیمت‌ها نیز نقش داشته‌اند. افزایش رسمی قیمت‌ها باعث می‌شود تا در بازار نیز قیمت‌ها چند برابر بالا رفته و فشار بیشتری به مردم وارد شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد:  کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع خواهد بود و قطعا ما اجازه نخواهیم داد تا فشار بیشتری به مردم وارد شود.

در حالی که هفته گذشته اعلام شده بود که از اول آبان ماه نرخ بلیت پروازها افزایش پیدا می کند، روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از لغو نرخ نامه جدید اعلام شده برای پروازهای داخلی خبر داد و گفت: افزایش قیمتی از آبان ماه اتفاق نمی‌افتد.

زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که مقرر شد تا نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار کنیم و درباره چگونگی تغییر قیمت بلیت هواپیما تصمیم گیری شود.
کد مطلب: 22502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *