پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۹

تدابیر امنیتی شرکت BP در آذربایجان افزایش یافت

ا تشدید منازعه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و گزارشهایی از حملات در نزدیکی یک خط لوله مهم، شرکت BP تدابیر امنیتی در داراییهای نفت و گاز خود در جمهوری آذربایجان را تقویت کرد.
تدابیر امنیتی شرکت BP در آذربایجان افزایش یافت
به گزارش توليد ايرانی؛   شرکت BP که فعالیتش در جمهوری آذربایجان را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران نفتی در این کشور به شمار می رود و میدان نفتی آذری-چراغ-گونشلی در دریای خزر، میدان گازی فراساحلی شاه دنیز و خط لوله باکو-تفلیس-سیهان (BTC) و خط لوله قفقاز جنوبی (SCP) را اداره می کند.

دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان چندین دهه بر سر منطقه ناگورنو قره باغ اختلاف داشته اند و درگیریهای نظامی اخیر میان دو طرف صدها کشته شامل غیرنظامیان بر جای گذاشته است. خصومتهای اخیر که اواخر سپتامبر شعله ور شد، بدترین جنگ در این منطقه از سال ۱۹۹۴ است که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به یک جنگ شش ساله بر سر منطقه ناگورنو قره باغ خاتمه دادند. آتش بس در سال ۱۹۹۴ به اختلافات پایان داده بود. شرکت BP اکنون به دنبال افزایش امنیت در داراییهای تحت اداره اش در جمهوری آذربایجان است که یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز در منطقه به شمار می رود به خصوص پس از گزارشهایی که از حملات در نزدیکی خطوط لوله نفت حکایت داشته اند.

جمهوری آذربایجان  سه شنبه هفته جاری ارمنستان را متهم کرد خط لوله باکو-تفلیس-سیهان را هدف حمله قرار داده است اما وزارت دفاع ارمنستان اظهارات مذکور را دروغ خواند.

به گزارش اویل پرایس، شرکت BP در اظهاراتی به رویترز گفت: ما نگرانی ویژه ای درباره گزارشهای اخیر پیرامون یک حمله موشکی داریم که از سوی سیستم دفاعی جمهوری آذربایجان در نزدیکی خط لوله باکو-تفلیس-سیهان  و خط لوله قفقاز جنوبی رهگیری و نابود شد. اگرچه امنیت تمامی داراییهایی که به نمایندگی از سوی دولت جمهوری آذربایجان و شرکایمان در این کشور اداره می کنیم، توسط دولت آن تامین می شود اما ما به همکاری نزدیک با مقامات مربوطه ادامه می دهیم تا اقدامات لازم را برای فراهم کردن حفاظت از پرسنل، فعالیتها و داراییهایمان انجام دهیم.
کد مطلب: 22482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *