جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
۰
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴

بستر جذب فارغ التحصیلان کشاورزی فراهم شود

یک فعال کارگری بر لزوم فراهم شدن بستر اشتغال و جذب فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی تاکید کرد.
بستر جذب فارغ التحصیلان کشاورزی فراهم شود

به گزارش توليد ايرانی؛       علی حیدری اظهار کرد: با توجه به آنکه در سالهای اخیر با مازاد نیروهای فارغ التحصیل در رشته های کشاورزی رو به رو بوده ایم، لازم است بستر اشتغال برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و جذب فارغ التحصیلان این رشته فراهم شود.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته به جای یکپارچه سازی اراضی به سمت تقسیم اراضی رفته ایم و کاهش درآمد سرانه در بخش کشاورزی موجب شده تا سهم اشتغال این بخش به مرور کاهش پیدا کند.
این فعال کارگری با اشاره به مقرون به صرفه نبودن فعالیتهای زراعی و کشاورزی در اراضی کوچک، گفت: برداشت محصول در بخشهای باغی و زراعی به دلیل آنکه بیشتر در اراضی کوچک صورت می گیرد، صرفه اقتصادی ندارد و چون در کاهش فعالیتهای کشاورزی اثرگذار است، مورد استقبال قرار نمی گیرد.

حیدری خشکسالی و بحران آب، فقدان الگوی کشت مناسب را از جمله مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: این مساله باعث کاهش درآمد شاغلان بخش کشاورزی شده و یک بیکاری پنهان در بخش کشاورزی را رقم زده است که به تدریج با کاهش سطح اشتغال به بیکاری آشکار مبدل شده است.

به گفته وی علیرغم آنکه در برخی سالها بارش نزولات آسمانی مطلوب بوده و میزان تولید محصولات کشاورزی را افزایش داده اما اشتغال در بخش کشاورزی کماکان در سطح پایینی قرار دارد و لازم است برنامه ریزی اساسی برای استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و ارتقای سهم شاغلان این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.






 
کد مطلب: 22439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *