چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۵

یک میلیون تن افزایش ظرفیت سردخانه‌های خراسان جنوبی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه تعداد سردخانه‌های خراسان جنوبی کافی نیست، گفت: خواستار این امر هستیم که سردخانه‌های خراسان جنوبی به یک میلیون تن افزایش یابد.
یک میلیون تن افزایش ظرفیت سردخانه‌های خراسان جنوبی
به گزارش توليد ايرانی؛    محمدعلی طهماسبی، یکشنبه شب ۱۳ مهرماه در نشست هم اندیشی تشکل‌ها، فعالان و نخبگان بخش کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی در بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توان از آن درآمدزایی کرد.

وی با بیان اینکه امید است کشت این محصولات در اراضی شیب دار مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگرچه خراسان جنوبی بارندگی ندارد، اما برای جلوگیری از گسترش بیابان، کشت دیم زرشک و خارشتر مستعد است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به مشکلات خرید و فروش زعفران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۲ تن زعفران توسط خریداری شده و ۶۰ تن از سال‌های گذشته مانده است.

طهماسبی ادامه داد: تدارکاتی برای صادرات زعفران به دیگر کشورها انجام شده؛ همچنین برای خرید زعفران سال جاری، تفاهم نامه‌ای با شورای ملی زعفران اجرا شده است.

وی بیان کرد: کشاورزان نگران خرید زرشک نباشند، نمی‌گذاریم زرشک روی دست کشاورز بماند؛ بلکه بدون رقابت با خریداران و تجار در حاشیه بازار فعالیت می‌کنیم تا تولیدکنندگان ضرر نکنند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: براساس آماری که داده شده، به علت شیوع کرونا سه هزار تن زرشک روی دست کشاورزان خراسان جنوبی مانده که در این راستا سازمان تعاون روستایی وارد خرید شده است.




 
کد مطلب: 22410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *