دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵

خرید توافقی سیب درختی باغداران کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید توافقی سیب درختی باغداران استان خبر داد
خرید توافقی سیب درختی باغداران کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش توليد ايرانی؛     "قدرت الله ویسی" درخصوص وضعیت سیب درختی  افزود: با وجود اینکه حدود ۷۰۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات سیب درختی استان کهگیلویه و بویراحمد است، متاسفانه برای تامین و توزیع میوه شب عید این محصول طی سال های گذشته از استان های فارس و اصفهان خریداری می کردیم.

وی تصریح کرد: اما امسال برای قطع دست دلالان و واسطه ها که با قیمت ارزان محصول سیب درختی را از باغداران خریداری نکنند، خرید سیب درختی را در برنامه امسال تعاون روستایی استان قرار دادیم.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت های سردخانه ای و توان مالی، تاحدودی خرید توافقی باغداران در استان را شروع کردیم.

ویسی عنوان کرد: حدود ۱۲۰ هزار تن محصول سیب درختی در استان داریم که می طلبد ذخیره سردخانه استان توسعه و افزایش پیدا کند و سردخانه های راکد استان شناسایی، فعال و احیاء شوند.
وی بیان کرد: در شهرستان دنا با توجه به محصولات کشاورزی مختلف نیاز به توسعه سردخانه ای داریم و جهت زمین مورد نیاز از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان تقاضای همکاری و مساعدت داریم که البته قول هایی نیز در این زمینه داده شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: همچنین جهت حمایت از کشاورزان، مصرف کنندگان و تنظیم بازار، ۱۰۰ تن پیاز از شهرستان جیرفت استان کرمان خریداری و وارد استان شده است که با هماهنگی حوزه حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صمت بوده است.

ویسی خاطرنشان کرد: تعاون روستایی در نظر دارد با توجه به اینکه نزدیک به ۱۲۰ اتحادیه، تشکل و تعاونی دارد، که در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، روستایی و زنان فعالیت دارند در زمینه های مختلف اقتصادی در صورت همکاری سازمان صمت، ساماندهی خواهند شد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مرتب و منظم در جلسات تنظیم بازار و کارگروه تولید استان از تعاون روستایی دعوت شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یکی از وظایف تعاون روستایی، توزیع آب، کود و نهاده های کشاورزی و دامی است که در راستای جهش تولید تلاش داریم که تعاونی ها و اتحادیه های استان را به سمت تولید ببریم.

ویسی افزود: باتوجه به اینکه اتحادیه ها و تشکل های تعاون روستایی مردم محورند، و تنها دارای سردخانه ۲۰۰۰ تنی با قدمت حدود ۳۵ سال هستیم، نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد که برای این امر حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: ردیف اعتباری از طریق سازمان مدیریت از محل اعتبارات تملک دارایی برای تعاون روستایی درنظر گرفته شود تا تعمیر و تجهیز مراکز خرید گندم، سردخانه ها و ساختمان های اداری تعاون روستایی مناطق مختلف استان انجام شود.










 
کد مطلب: 22393
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *