پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲

سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه 2 مشکل اصلی واحدهای تولیدی

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران گفت: سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای صنفی تولیدی است.
سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه 2 مشکل اصلی واحدهای تولیدی
به گزارش توليد ايرانی؛      علی اژدرکش در مورد مشکلات واحدهای تولیدی اصناف گفت: افزایش قیمت ارز مشکلات زیادی را در بخش تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی بوجود آورده است و وابستگی مواد اولیه به نرخ ارز شرایط ناپایداری را برای تولید رقم زده است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران افزود: افزایش قیمت ارز و بخشنامه ها و تصمیمات بانک مرکزی باعث مشکلاتی در تامین مواد اولیه و به عبارتی کمبود آن شده است و این مسائل موجب افزایش قمیت مواد اولیه شده است. 

این فعال اقتصادی بیان داشت: شرایط فعلی اقتصادی باعث شده تا خریدهای اصناف به صورت نقدی انجام شود و خرید به شیوه سابق و اعتباری وجود ندارد لذا خرید نقدی نیازمند سرمایه در گردش است و با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی صنوف نیازمند افزایش چند برابری سرمایه در گردش هستند. 

وی افزود: افزایش سرمایه در گردش نیز برای واحدهای تولیدی با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و عدم حمایت امکان پذیر نیست. 

اژدرکش با بیان اینکه شرایط اقتصادی، افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم را کاهش داده است گفت: با کاهش قدرت خرید مردم اصناف ضعیف تر می شوند و این موضوع مشکل اقتصادی عدیده ای را بوجود خواهد آورد. 

وی بیان داشت: دولت باید تامین مواد اولیه تولید را از واردات هر کالای دیگری متمایز کند و بر این اساس هر آنچه که در تامین مواد اولیه خدشه وارد می کند را باید کنار بزند. 

اژدرکش با تاکید بر تقویت داشته های فعلی بیان داشت: لذا ضمن حفظ ثبات بازار و تامین مواد اولیه باید نگاه خود را به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی معطوف کنیم تا واحدهای صنفی و تولیدی در شرایط سخت فعلی اقتصاد بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 
کد مطلب: 22326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *