شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶

اعلام آمادگی خارجی ها برای تولید یک محصول ایرانی!

مخترع کنترل حریق گفت: بعد از طی شدن مذاکرات وقتی نتوانستند از حیث عملکردی طرح را رد کنند به ما گفتند که ما عمدتا محصولاتی را خرید میکنیم که میتوانیم برویم به سفر خارجی و محصول را ببینیم!
اعلام آمادگی خارجی ها برای تولید یک محصول ایرانی!
توليد ايرانی: محمود دهقانی  کارشناس ارشد هوا و فضا دانشگاه شهید بهشتی و مخترع دستگاه کنترل حریق اظهار داشت: از حدود ده سال گذشته بر روی بحث حریق ها و مدیریت مصرف آب بر روی سیستم های اطفای حریق جدید متمرکز شدیم.
 
وی با بیان اینکه این سیستم میتواند در زمان کمتر و با میزان مصرفی آب کمتر حریق را مهار کند، افزود: این سیستم به صورت واترمیس اینگونه کار می کند که مه ای از آب را ایجاد میکند که این اقدام باعث می شود که به سیستم ها آسیبی وارد نشود و از طرفی هم با حجم مصرف آب یک چهارمی آتش را مهار می کند.
 
دهقانی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مصداقی به این موضوع نگاه کنیم میتوانیم به این برسیم که با این اقدام مصرف آب، آتش نشانی به چهار سال توسعه پیدا میکند و خود این کار صرفه جویی در مصرف آب است، گفت: با این سیستم سرمایه ملی را حفظ خواهیم کرد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: کمبود آب و مدیریت مصرف آب و قدیمی بودن تجهیزاتی که برای کنترل حریق در کشور ما استفاده میشود ما را بر آن داشت که به فکر تولید دستگاهی برای بر طرف کردن این مشکلات بیافتیم.
 
مخترع کنترل حریق با اشاره به اینکه نمونه این تجهیزات در دنیا وجود دارد ولی به دلیل هایتک بودنشان به کشور فروخته نمیشوند، بیان داشت: از دو سال گذشته ما کار تولید نمونه این قطعات را تمام کردیم ولی متاسفانه به دلیل مشکلات بدنه مدیریتی کشور این طرح هنوز قابلیت اجرایی پیدا نکرده است.
 
دهقانی با بیان اینکه از سال 89 تا امروز این طرح در انتظار مجوز آتش نشانی برای استفاده در استان تهران است، گفت: بدنه کارشناسی تست را تایید کرده ولی بدنه مدیریتی سازمان آتش نشانی میگوید باید اثبات علمی این اختراع را نیز داشته باشیم در صورتی که ما از آمایشگاه های داخل ایران این تاییده را دریافت کرده ایم ولی گفتند باید از یکی از آزمایشگاه های کشورهای حاشیه خلیچ فارس این تاییده را برای ما بیاورید تا مجوز صادر شود.
 
وی ادامه داد: این اختراع را به ستاد فناوری های ریاست جمهوری شاخه پروژه های کلان و ستاد نفت ارائه دادیم که به ما گفتند شما بروید و با جایی قرارداد امضا کنید تا ما از شما حمایت کنیم که خب اگر نیاز به این کار بود و ما حمایت مالی بشویم دیگر چه نیازی به ستاد فناوری های ریاست جمهوری داریم؟!
 
مخترع کنترل حریق با بیان اینکه پس از این سخنان با شرکت ملی نفت مذاکرات خود را از سال 93 آغاز کردیم، تصریح کرد: به ما گفتند که در قسمت بازرگانی ثبت نام کنید تا اگر محصولات و مدارک مورد تایید بازرگانی قرار گرفت از ما شاید خرید کنند در صورتی که طرح ما طرح پژوهشی توسعه ای بود و تنها نمونه آزمایشگاهی را تولید کردیم تا با حمایت به تولید انبوه برسد.
 
وی با بیان اینکه وقتی دیدیم به نتیجه نمیرسیم با شرکت ملی حفاری صحبت کردیم، عنوان کرد: بعد از طی شدن مذاکرات وقتی نتوانستند از حیث عملکردی طرح را رد کنند به ما گفتند که ما عمدتا محصولاتی را خرید میکنیم که میتوانیم برویم به سفر خارجی و محصول را ببینیم! و ما این را دریافتیم که چیزی که عاید آنها خواهد شد از خرید محصول ما تنها یک سفر به تهران است!
 
دهقانی با اشاره به اینکه به ما گفتند بروید ببینید میتوانید یک بازدید از نمایشگاهی برای دیدن محصولات خارجی برای ما فراهم کنید تا ما از شما خرید کنیم، گفت: با این سخنان ما کلا از فروش محصول به مجموعه های دولتی نا امید شدیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی مدیرانی در کشور حضور دارند که اعتقادی به توسعه جمهوری اسلامی و ایران عزیز ندارند، بیان داشت: با برخی کشورهای خارجی وارد مذاکره شدیم و آنها اعلام آمادگی کردند که طرح را در کشور آنها و به نام آن کشور تولید کنیم که در صورت نهایی شدن کار را آغاز خواهیم کرد.
کد مطلب: 2229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *