پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹

تولیدات‌داخلی، سهم بالایی‌در بازار‌لوازم خانگی‌دارند

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران گفت: به طور میانگین حدود ۷۵ درصد از لوازم خانگی مورد نیاز، در داخل کشور تامین می‌شود.
تولیدات‌داخلی، سهم بالایی‌در بازار‌لوازم خانگی‌دارند
توليد ايرانی: حبیب الله انصاری دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تولیدات داخلی سهم بالایی در بازار لوازم خانگی دارند، اظهار کرد: به طور میانگین حدود ۷۵ درصد از لوازم خانگی مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود و در بعضی از لوازم انرژی‌بر مانند بخاری، آبگرمکن و کولر‌های آبی مشابه خارجی آن در بازار وجود ندارد.
  دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با انتقاد از نرخ بالای تسهیلات در کشور، ابراز کرد: برای توسعه صنعتی در لوازم خانگی کشور، نرخ تسهیلات ۲۰ یا ۳۰ درصد جوابگو نیست و امکان صادرات و رقابت با سایر تولیدکنندگان در بازار‌های خارجی را سلب می‌کند.

انصاری با بیان اینکه با تاکید بر جلوگیری از ورود کالا‌های قاچاق،گفت: امروز پدیده شوم قاچاق بسیاری از تولیدکنندگان داخلی را تحت تاثیر قرار داده است و به دلیل ورود غیرقاونی و عدم پرداخت عوارض با قیمت کمتر از تولید داخلی وارد بازار می‌شود و عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده است.

وی با بیان اینکه واردات بی رویه کالا‌های خارجی نیز تولید داخلی را تضعیف می‌کند، تصریح کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید با رعایت استاندار و نظارت بر تولیدات از ورود کالای خارجی مشابه داخل جلوگیری کرد، اقدامی که در بسیار از کشور‌ها در جهت پیشرفت تولید داخلی صورت می‌گیرد و نتیجه مثبت در افزایش تولید داخلی داشته است.

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کالای خارجی، تصور غلطی در میان مردم است، اذعان کرد: بسیاری از کالای ایرانی از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش نسبت به کالای خارجی در وضعیت مناسب تری هستند و باید با خرید و تقویت تولید داخلی کیفیت آن را افزایش داد.

انصاری در پایان با بیان اینکه خرید از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: برخی به عمد با تخریب کالای ایرانی سعی در فروش اجناس خارجی در کشور دارند که نیاز است با فرهنگ سازی، استفاده از تولیدات داخلی افزایش یابد.
کد مطلب: 2227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *