پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶

برند سازی برای تولیدات آشپزخانه

در صورت توفیق در برندسازی لوازم خانگی در ایران می‌توان در تسخیر بازار‌های خارجی به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.
برند سازی برای تولیدات آشپزخانه
توليد ايرانی: لوازم آشپزخانه یا لوازم خانگی یکی از فعالیت ها و تولیدات بسیار درآمدزا در جهان محسوب می شود و موفقیت در این حوزه، نقش بسزایی در قدرتمندتر شدن اقتصاد کشور و توسعه فرصت های شغلی ایفاء خواهد کرد.

  یکی از معضلاتی که در ارتباط با تولید لوازم آشپزخانه یا لوازم خانگی مطرح است به بی اعتمادی بخش قابل توجهی از جامعه هدف این محصولات و تولیدات معطوف می شود و همین عارضه باعث شده میل به خرید کالاهای خارجی و حتی چینی بیشتر شود.

رضا یثربی، یکی از توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی در غرب استان تهران  با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به صنعت ِتولید لوازم آشپزخانه و خانگی اظهار کرد: با در نظر گرفتن این واقعیت که تمامی خانوارها نیازمند خرید و تهیه این محصولات هستند و به نوعی راه گریزی از خریدِ آن وجود ندارد، بیش از پیش به اهمیت این محصولات و درآمدزایی حاصل از تولید آن پی خواهیم برد.

وی افزود: باوجود چنین ضرورتی، متاسفانه با کاهش قدرت خرید مردم و رکود حاکم بر بازار، وضعیت بسیار نامساعدی از حیث رونق در این صنف را شاهد هستیم و طبیعتا در شرایطی که  توزیع‌کننده در عرضه لوازم خانگی و آشپزخانه به اصطلاح کَسبه با خواب بازار و کسادی دست و پنجه نرم می‌کند، بالتبع شرایط نامساعد موجود به مراکز تولیدی نیز انتقال پیدا خواهد کرد.

این فروشنده لوازم خانگی در غرب استان تهران گفت: اگرچه برخی از مسئولان با تاکید بر رشد اقتصادی بر عدم وجود رکود عمیق تاکید می ورزند، اما اظهارات این‌چنینی نافیِ واقعیت های بازار نخواهد بود و چک های برگشتی و کمبود نقدینگی، واضح ترین دلیل برای رکود اقتصادی در یکی از مهمترین صنوف تولیدی همچون لوازم اشپزخانه و خانگی است.

یثربی بیان کرد: متاسفانه در ارتباط با برندسازی، تولیدکنندگان لوازم آشپرخانه موفق عمل نکرده اند و قطعا در صورت حصول توفیق در این بخش با صادراتِ هر چه بیشتر و جلب نظر افراد و گروه هایی که در همین بازارِ راکد چه از حیث تنوع طلبی و چه از سر نیاز به خرید لوازم آشپزخانه مبادرت می ورزند، می شد شرایط متفاوت تری را در این عرصه تجربه کرد و به نوعی رکود داخلی را تا حدود بسیاری دور زد .

وی افزود: به اعتقاد بنده باید تلاش ویژه ای برای برند سازی در تولیدات لوزام آشپزخانه لحاظ شود که البته تحقق این موضوع مستلزم حمایت مطلوب و موثر بانک ها از حیث وام دِهی ، تسهیلات و البته رفع موانع تولید از پیش روی این صنعت بواسطه تدبیر دستگاه های ذی‌ربط است.

رکود اقتصادی، بسیاری از تولیدکنندگان را ورشکسته کرده است
یثربیر گفت: به نظر بنده ابتدا باید رکود از اقتصاد کشور رَخت بَر بَندَد؛ زیرا پیش نیاز برند سازی، حیات و بقای یک صنعت است.
وی افزود: تمامی برندهای جهانی، چه در بخش لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی و چه در محصولات الکترونیکی از ابتدا در قامت یک برند، بروز پیدا نکرده اند و با فعالیت و تولید مستمر و با کیفیت، تبلیغات مناسب و برقراری روابط مناسب با مصرف کننده با ارائه محصولاتی باکیفیت معقول و قیمت مناسب، بستر را برای مُبَدَل شدن به یک برند نام آشنا، هموار نکرده اند.

این توزیع کننده لوازم آشپزخانه تصریح کرد:در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگانِ لوازم آشپزخانه ورشکسته شده اند و یا نیروی انسانی خود را تعدیل کرده‌ و ظرفیت تولیدی خود را کاهش داده اند، برند سازی و برند شدن ، رویایی دست نیافتنی خواهد بود.

چندی پیش، فریدون نصیری، رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه نیز در گفت‌و‌گویی با رسانه ها با اشاره به وضعیت بُغرَنج و نامساعد بازار لوازم آشپزخانه اظهار کرد: برای پشت سر گذاشتن رکود، نقش آفرینی موثر تولیدکنندگان و تلاش برای افزایش کِیفی محصولات خو

وی می افزاید: متاسفانه به دلیل کاهش نقدینگی و انگیزه پایین مصرف کنندگان ( برای خرید )، واحدهای تولیدی نیز از حداکثر توان تولیدی خود استفاده نمی‌کنند و همین عوامل به بروز رکود منجر شده و مجموع مسائل و نارسایی های اشاره شده باعث ورشکسته شدن بسیاری از تولید کنندگان لوازم آشپرخانه شده است.

ضریب بالای اشتغالزایی در صنعت تولید لوازم آشپزخانه
این توزیع کننده لوازم خانگی در خصوص راهکارهای جلب نظر مردم نسبت به تولیدات ایرانی،گفت: بدون تردید،همگرای و همراهی مردم در تقویت تولید داخلی تعیین کننده خواهد بود، اما در برخی حوزه ها همچون لوازم آشپزخانه یا لوازم خانگی که خرید آن معمولا با هزینه بالایی همراه است ، نمی توان انتظار داشت خانواری که در این شرایط دشوار اقتصادی ، به سختی کسب درآمد می‌کند، پول خود را هزینه کالای کم کیفیت کند.
وی افزود: به اعتقاد بنده در گام نخست باید ضریب کیفی محصولات ارتقاء پیدا کند و این امر برای تولیدکنندگان ایرانی دور از دسترس نخواهد بود زیرا با عناصر توانمند و ظرفیت های موجود این کشور، امر مذکور محقق خواهد شد منوط بر اینکه دولت و دستگاه های ذی‌ربط نیز تمهیدات لازم را در این خصوص بیندیشند.

یثربی در خاتمه یادآور شد: البته در طی ماه های گذشته، اقداماتی در این جهت عملیاتی شده اما خروج از رکود و برند شدن تولیدات ایرانی، مستلزم عزمی ملی و همتی عالی‌تر است و یقینا در صورت حصول این امر، فرصت های شغلی بسیاری در سایه توسعه صنعت لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی حاصل می شود و بصورت ملموسی می‌توان کاهش مشکلات ناشی از بیکاری را نیز احساس کرد و البته نباید این امر خطیر را فراموش کرد که با برند شدن لوازم خانگی و هر محصول ایرانی دیگری، به طور قطع، شعار سال ( حمایت از کالای ایرانی ) به معنای واقعی کلمه محقق خواهد شد.
کد مطلب: 2223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *