جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴

ساخت بزرگترین کارخانه بسته بندی خشکبار آذربایجان غربی

بزرگترین کارخانه بسته بندی خشکبار آذربایجان غربی در سرو احداث می شود.
ساخت بزرگترین کارخانه بسته بندی خشکبار آذربایجان غربی
توليد ايرانی: شهر سرو ارومیه در نقطه صفری مرزی ایران با کشور ترکیه ، دروازه ی اروپا نامیده می شود شرکت خصوصی ماد پسته ایرانیان در سال حمایت از کالای ایرانی پروژه بزرکترین مرکز بسته بندی خشکبار استان آذربایجان غربی را با حمایت دولت آغاز کرده است که نوید بخش اشتغال و رونق کسب و کار و تولید در این منطقه ی کمتر توسعه یافته ی مرزی می باشد.

نبود صنایع تبدیلی در منطقه صومای برادوست ارومیه همواره یکی از مشکلات بزرگی بود که کشاورزان زحمت کش منطقه هر ساله با آن مواجه بودند.نیاز مبرم کشاورزان منطقه صومای برادوست به کارخانه بسته بندی خشکبار و تولید محصولات کشاورزی باعث گردید تا بخش خصوصی که سرمایه گذار آن نیز ساکن منطقه صومای برادوست و شهر مرزی سرو می باشد به فکر احداث اولین و بزرگترین کارخانه بسته بندی خشکبار نه تنها در نوار مرزی ارومیه بلکه در کل استان آذربایجان غربی شود.

احداث بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه بسته بندی خشکبار در شهر مرزی سرو که مراحل احداث آن چند روزیست آغاز گردیده است نه تنها باعث اشتغال زایی در متطقه خواهد شد بلکه باعث رونق اقتصادی منطقه و کشاورزان خواهد شد.

در اقتصاد کشاورزی امروزی صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و منطقه صومای برادوست نیز با دارا بودن پتانسیل بالا در زمینه کشاورزی بیش از سایر مناطق ارومیه نیازمند توسعه این صنعت است.

در سال‌های گذشته به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای رونق تولید، خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی متاسفانه به دلیل عدم حمایت لازم از سوی مراجع ذی ربط و نبود اعتبارات لازم برای احیای بخش کشاورزی منطقه شاهد عدم فروش محصولات و همچنین از بین رفتن خشکبار به دلیل عدم وجود کارخانجات بسته بندی بودیم.

صنعت بسته بندی یکی از صنایع منحصر به فردی و مهمی است که نه تنها با تمام محصولات و کالاهای تولیدی ارتباط تنگاتنگی دارد بلکه در زمینه صادرات و رونق اقتصادی منطقه نیر نقش بسزایی دارد.

کالا های صادراتی و عرضه کالاهای مصرفی در داخل کشور ، زمانی میتواند با رقبای مشابه خود در بازار های خارجی رقابت کنند که حداقل از نظر شکل ظاهری از آنان کمتر نباشند زیرا همواره میزان صادرات کشور ما به دلیل عدم توجه لازم به صنعت بسته بندی ناچیز بوده‌است باید توجه داشت که کالای با کیفیت بدون بسته بندی و پوشش مناسب در جهان امروز موفق نخواهد بود و بازار خود را از دست خواهد داد.

مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی باید توجه داشته باشند که با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط و دارای قدرت و رقابت پذیر می‌توانند نقش مهمی را در افزایش بازارمحصولات کشاورزی منطقه ایفا کنند.
برای حمایت از کالای ایرانی بایستی قبل از هر چیزی از تولید کننده آن حمایت کرد زیرا بدون حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان داخلی به هیچ وجه شاهد رونق کالای داخلی نخواهیم بود زیرا بی توجهی به واحد های تولیدی همچون صنعت بسته بندی در واقع لطمه اصلی را به صنعت کشاورزی وارد خواهد ساخت مناطق مرزی ارومیه از جمله صومای برادوست با منابع و محصولات کشاورزی بسیار بالا، هنوز قادر به نشان دادن ظرفیت های واقعی تولید خود در بخش کشاورزی به سایر شهرها و بازارهای داخلی نشده است .

محصولات کشاورزی که در نوار مرزی ارومیه تولید می‌شوند دارای کیفیتی مرغوب و موردپسند مصرف کنندگان می باشد که می‌تواند به راحتی جای خود را در بازارهای جهانی نیز باز کند و انواع مشتریان را در طیف‌های مختلف سلیقه ای و با انواع خواسته ها به دست آورد.

اما در سالی که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی می باشد امید است با حمایت های لازم از کارآفرینان و اتمام کارخانه بزرگ و پیشرفته شهر مرزی سرو بخش مهمی از مشکلات کشاورزان منطقه صومای برادوست و حتی و حومه به فراموشی سپرده شود تا انشالله دیگر شاهد فروش محصولات کشاورزی به صورت فله ای نباشیم .
کد مطلب: 2219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *