افتتاح پروژه بومی‌سازی و ساخت شبیه‌ساز رانندگی دامپ تراک

1 مهر 1399 ساعت 18:58

از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران شبیه ساز رانندگی ساخته و امروز طی مراسمی افتتاح شد.


به گزارش تولید ایرانی؛   به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طی مراسمی با حضور مهندس خداد غریب‌پور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و دکتر فرهاد یکه یزدان‌دوست رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و جمعی از مدیران کشوری پروژه بومی‌سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپ تراک افتتاح شد.

این پروژه توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد واحدهای فناور سازمان در حال انجام است.
این پروژه با هدف کاهش حوادث با استفاده از شبیه‌‏ساز در معادن کشور و با استفاده از ارتقای خدمات آموزشی معادن، آموزش در شرایط ایمن و کم خطر، آموزش در شرایط وقوع حوادث پیش‌بینی‌نشده، کاهش هزینه­‌های تعمیر و نگهداری دستگاه‌­ها و امکان صلاحیت­ سنجی افراد در شرایط ایمن اجرایی شد.

از مشخصات این شبیه ساز می‌توان به کابین راننده شامل داشبورد، صندلی راننده، پدال‌­های گاز، ترمز هیدرولیک، ترمز برقی و سنسور­های موقعیت پدال­‌ها، کامپیوتر کنترلر، کارت­‌های بومی، مدارهای واسط الکتریکی و الکترونیکی، فرمان نیرویی جهت بازخورد گشتاور فرمان روی دست کاربر، نمایشگرهای چراغ‌­های پشت­‌آمپر، عقربه­‌های سرعت‌نما و دور موتور به صورت گرافیکی، سیستم نمایشگر به صورت سه عدد مانیتور ۴۹ اینچ و دسته‏‌راهنما و سوییچ خودرو واقعی با عملکرد مشابه است.

این شبیه‌ساز رانندگی دامپ امکان رانندگی در دو حالت دنده معمولی و اتوماتیک را به کاربرد می‌دهد، ضمن آنکه مجهز به لرزاننده صندلی در شرایط مختلف برخورد است.

در این طرح همچنین سناریو­های خطرناک هنگام رانندگی در پیت معدن پیاده‌­سازی شده، ضمن آنکه امکان تغییر شرایط جوی (برف، باران و لغزنده) در ساعات مختلف شبانه‌روزی در آن پیش‌بینی شده است.

در این شبیه‌ساز قابلیت اضافه کردن محیط‏‌های جدید بر حسب نیاز، پیاده‌­سازی سناریو­های نقاط کور، امکان ایجاد سناریو توسط کاربر و نرم افزار جانبی طراحی سناریو به صورت نامحدود و قابلیت به روزرسانی پین معدن در مدت زمان کوتاه دیده شده است.


کد مطلب: 22014

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/22014/افتتاح-پروژه-بومی-سازی-ساخت-شبیه-ساز-رانندگی-دامپ-تراک

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com