پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰

بسته شدن پرونده تعاونی‌های مسکن مهر تا پایان دولت

معاون وزیر کار از بسته شدن پرونده تعاونی های مسکن مهر تا پایان دولت خبر داد و گفت: خط اعتباری ویژه‌ای برای تکمیل واحدهای تعاونی مسکنی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، اختصاص داده‌ایم.
بسته شدن پرونده تعاونی‌های مسکن مهر تا پایان دولت
به گزارش توليد ايرانی؛   محمد جعفر کبیری اظهار کرد: در راستای توسعه و تکمیل واحدهای تعاونی مسکن طی تفاهمی که با بانک توسعه تعاون داشتیم خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته تا تعاونی های مسکنی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ولی با افزایش قیمتها روبه رو شدند و نتوانسته‌اند پروژه های خود را تکمیل کنند از این خط اعتباری بانک توسعه تعاون بهره مند شوند.

اعمال نظارت جدی بر تعاونی های مسکن جدید
وی ادامه داد: در مورد تعاونی های مسکن جدیدی هم که شکل می گیرند، از طریق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون نظارت جدی اعمال می شود به نحوی که اعضای تعاونی می‌توانند از طریق سامانه، گزارش عملکرد مدیرعامل و هیات مدیره را در کارتابل خود ببینند و در جریان برگزاری مجامع قرار گیرند.

به گفته معاون امور تعاون وزیر کار، با راه اندازی سامانه جامع بخش تعاون زمینه سوء استفاده‌هایی که بعضا در گذشته وجود داشته و اقداماتی که بدون اطلاع اعضای تعاونی صورت می گرفته از بین رفته و گام بزرگی در جهت توسعه شفافیت و احیای اعتماد عمومی به تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های مسکن برداشته شده است.

بسته شدن پرونده تعاونی های مسکن مهر تا پایان دولت
کبیری در ادامه درباره تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر گفت: مجموع واحدهای مسکن مهر تحویل شده ۸۴۰ هزار واحد بوده که از ۱۴ درصد واحد تحویل شده در دولت گذشته به ۹۱ درصد در این دولت رسیده است لذا با توجه به آنکه ۹۱ درصد واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شده تلاش ما این است که ۹ درصد باقیمانده را تا پایان دولت تحویل دهیم و پرونده تعاونی های مسکن مهر بسته شود.

وی درباره ساخت مسکن کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی و نگرانی کارگران از عدم تامین آورده مورد نیاز، اظهار کرد: این طرح به منابع زیادی نیاز دارد و ما از بانک مرکزی برای تامین آن درخواست کردیم که هنوز پاسخی به ما داده نشده است ولی برای اینکه کار متوقف نشود، در چهار نقطه و شهرک صنعتی کار را شروع کرده ایم.

آغاز ساخت مسکن کارگری از پاییز
به گفته معاون امور تعاون وزارت کار، درحال حاضر شناسایی زمین ها صورت گرفته و پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت صمت، کار ساخت و ساز در پاییز آغاز خواهد شد و از محل منابع داخلی و با کمک کارفرمایان تسهیلات لازم اختصاص خواهد یافت.
کد مطلب: 22011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *