جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۶

آمارهای عجیب از واردات چادر مشکی و شکست تولید ۴ کارخانه ایرانی+عکس

مدیرعامل شرکت حجاب شهرکرد درباره واردت چادر مشکی به کشور آمارهای عجیبی داد که موجب شکست برنامه های تولید در ۴ کارخانه ایرانی شده است.
آمارهای عجیب از واردات چادر مشکی و شکست تولید ۴ کارخانه ایرانی+عکس
توليد ايرانی:میرمحمدتقی دانایی هوشیار مدیرعامل شرکت حجاب شهرکرد به‌عنوان تنها تولیدکننده چادر مشکی کشور  به دلایل عدم حضور پررنگ تولیدکنندگان داخلی در بازار چادر مشکی اشاره کرد و با اعلام اینکه در سنوات گذشته چند شرکت برای تولید چادر مشکی افتتاح شدند اما مشکلات متعدد مانع فعالیت آنها شد، به خبرنگار تسنیم گفت: شرکت کرپناز کرمانشاه چندین سال پیش به همین منظور افتتاح شد ولی متاسفانه به دلایلی هیچ وقت نتوانست وارد عرصۀ عرضه چادر مشکی مرغوب شود. البته از همان ابتدا برای تولید پارچه چادری کیفی طراحی شده بود ولی  عملاً محصولات دیگری را تولید کرد.  
وی افزود: شرکت ایران مرینوس و پشم بافی آسیا با استفاده از تکنیک هایی روی رنگِ پارچۀ چادر مشکی خیلی کار کردند ولی هیچ وقت این محصولات صنعتی و تجاری نشدند و در حد مقادیر کم باقی ماندند. در حال حاضر نساجی حجاب شهرکرد تنها تولیدکنندۀ چادر مشکیِ رسمی در ایران است که با ظرفیت 10 میلیون مترِ طول، حدود دو سال است که کار خود را آغاز کرده است. البته هنوز به ظرفیت کامل نرسیده و هر سال ظرفیت خود را افزایش خواهد داد.
این تولید کننده با اشاره به اینکه براساس اطلاعاتِ گمرک ایران که توسط انجمن صنایع نساجی ایران هم تکثیر شده میزان واردات پارچۀ چادر مشکی در سال 94 از نظر وزنی 14 هزار و 350 تن بوده است، گفت: جالب اینجاست در سال 95 که خط تولید چادر مشکیِ شرکت نساجی حجاب رسماً توسط معاون اول ریاست جمهوری و وزیر صنعت و معدن و تجارت افتتاح شد، با توجه به این موضوع مگر چه اتفاقی در کشور رخ داده که واردات به 18 هزار تن افزایش پیدا کرده است؟! مگر در سال 95 مردم ایران 30 درصد زیاد شده اند؟ 
 دانایی علل عدم موفقیت کارخانجات چادر مشکی در کشور را 3 عامل مهم دانست و افزود: نخستین مشکل نداشتنِ دانش فنیِ تولید پارچه چادر مشکی است. این نوع پارچه محصولی نیست که به سادگی و با تجربه عادی بتوان آن را تولید کرد، زیرا فرآیندها و ماشین آلات و مواد مصرفی خاصی دارد. بحث دوم داشتن ماشین آلات متناسب است. بسیاری از کارخانجات وقتی به حوزه پارچه چادر مشکی ورود پیدا کردند که ماشین آلات آنها متناسبِ خط تولید این پارچه ها نبود.
کد مطلب: 2200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *