جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸

ترخیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ با تفویض اختیاری که رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی داده است، وزیر راه دستور داد که همه لاستیک‌هایی که تا اول اردیبهشت‌ماه امسال وارد شدند و در گمرکات وجود دارند مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شده و ترخیص شوند که با این وضعیت امیدواریم قیمت لاستیک در داخل تا حد زیادی کنترل شود.
ترخیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی
به گزارش توليد ايرانی ؛  در پی انتقاد و گلایه‌های رانندگان و تشکل‌های صنفی آن‌ها درباره قیمت، کیفیت و کمبود عرضه لاستیک در بازار، داریوش باقرجوان،  مدیرکل مسافری سازمان راهداری در این باره به ایسنا گفت:‌ در پی بروز برخی مشکلات در بهار سال ۱۳۹۷ در زمینه قیمت و عرضه لاستیک سامانه‌ای راه‌اندازی شد که براساس آن سازمان راهداری مطابق پیمایش صورت گرفته به رانندگان با نرخ ارز دولتی ۴۲۰۰ دولتی می‌داد و در آن زمان شرایط و وضعیت بازار مناسب بود. البته این سامانه در اختیار وزارت صمت بود و لاستیک‌ها نیز توسط تولیدکنندگان، واردکنندگان و عوامل توزیع عرضه می‌شد اما سازمان راهداری بر عرضه آن براساس پیمایش به صورت سیستمی نظارت می‌کرد.

وی افزود: از تیرماه سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه عرضه شد که بخش اعظم آن توزیع و فروخته شده است اما در این میان تنها حدود ۲۰ درصد لاستیک‌های مصرف شده تولید داخل بودند و مابقی از واردات تأمین شد.

باقرجوان ادامه داد: مسلما همه سیستم حمل و نقل عمومی در حوزه مسافری و باری نیاز به لاستیک با کیفیت از برندهای معتبر دارند چرا که اگر لاستیک با کیفیت پایین‌تر در این بخش استفاده شود نه تنها عوارض و پیامدهای جانی و مالی برای رانندگان و سرنشینان آن‌ها دارد می‌تواند حوادث ناگواری برای وسایل نقلیه اطراف این خودرو در جاده ایجاد کند.
کد مطلب: 21855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *