سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۷

انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه برای تامین ۵۰۰ هزار تن کود

تفاهم‌نامه چهارجانبه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بانک صنعت و معدن، تولید کنندگان کودهای فسفاته و تأمین‌ کننده خاک فسفات برای تولید ۵۰۰ هزار تن کود سوپر فسفات ساده منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه برای تامین ۵۰۰ هزار تن کود
به گزارش توليد ايرانی ؛  در راستای سیاست افزایش ضریب خوداتکایی کشور در تولید کودهای فسفاته، در هفدهمین جلسه کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی که به دعوت مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی با حضور مسئولان بانک صنعت و معدن، تولید کنندگان داخلی کودهای فسفاته و تأمین ‌کننده خاک فسفات‌ برگزار شد، توافق شد که با تأمین مالی پروژه بزرگ تولید کود فسفاته در ایران توسط بانک صنعت و معدن، خاک فسفات مورد نیاز به مقدار ۵۰۰ هزار تن توسط تأمین ‌کننده خاک تحویل تولید کنندگان کودهای فسفاته شده و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز خرید و توزیع تضمینی این محصول را تعهد کرد.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، تفاهم‌نامه مذکور را گامی بلند و اساسی در مسیر خودکفایی کشور در تولید کودهای فسفاته برشمرد و از مدل توافق شده به عنوان مدلی که منافع همه طرف‌های تفاهم‌نامه را تأمین و تضمین می‌کند، یاد کرد.

حمید رسولی گفت: اجرای این تفاهم‌نامه از هفته آتی آغاز و عملیاتی خواهد شد.
گفتنی است؛ در برنامه تامین، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی که برای اجرا در سال ۹۹ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، تامین، تدارک و توزیع ۵۸۷ هزار تن کودهای فسفاته مورد تاکید قرار گرفته است.



 
کد مطلب: 21837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *