سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
۰
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳

هشدار جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی در 3 استان

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز‌ تا جمعه 7 شهریور، در ‌ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس،‌ احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی، همچنین احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.
هشدار جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی در 3 استان

به گزارش توليد ايرانی؛    صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز، اظهار داشت: ‌امروز و دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخی نقاط هرمزگان و فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در شرق و جنوب فارس همچنین ارتفاعات مرکز و غرب کرمان است.

وی افزود: امروز بارش پراکنده در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز را شاهدیم و تا روز شنبه افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: امروز‌ تا جمعه در ‌ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس،‌ احتمال آبگرفتگی و برخورد صاعقه و همچنین احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود‌ احتیاط در تردد و پرهیز از چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و برداشت محصولات کشاورزی بعد از بارندگی، در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت شنبه هشتم شهریور و همچنین روز یکشنبه ۹ شهریور، در استان‌های ساحلی خزر بارندگی خواهیم داشت؛ روز دوشنبه ۱۰ شهریور در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت شنبه هشتم شهریور و روز یکشنبه ۹ شهریور دریای خزر مواج است، اضافه کرد: در پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید گاهی گرد و خاک تداوم دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده 7 شهریور صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 32 و 22 درجه خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت 10 هزار متر و نم نسبی 14 درصد است.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.





 
کد مطلب: 21539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *