جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵

سلطه 4 کشور بر بازار 80 میلیونی ایران!

لیبرال هایی که تمام نسخه های اقتصادی خود را از غرب الگو می گیرند چرا در این یک قلم (حمایت از کالای تولید داخل) از غرب پیروی نمی کنند؟ اگر می خواهیم روز به روز شاهد اشتغازایی در کشور شویم باید تعصب خرید کالایی ایرانی را در مردم کشور زنده کنیم.
سلطه 4 کشور بر بازار 80 میلیونی ایران!
توليد ايرانی: حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال جدید "حمایت از کالای ایرانی" و راه کار های تحقق این امر در کشور توسط مردم و مسئولین اظهارداشت: چین، کره، هند ، ترکیه و سایر کشور ها سهم مردم کشور از بازار 80 میلیونی کشور را در اختیار خود قرار داده اند و کسب و کار کشور خود را از طریق بازار 80 میلیونی ایران رونق می دهند که این رقم در مقایسه با سایر کشور ها رقم قابل توجهی است.
 
وی در ادامه افزود: اگر می خواهیم بازار 80 میلیونی کشور را از سلطه خارجی ها در آوریم و آن را در اختیار جوانان کشور قرار دهیم راهی جز حمایت از کالای ایرانی و خرید کالای ایرانی برای مردم و مسئولین در کشور وجود ندارد ؛ یکی از شعار هایی که بسیاری از کشور های پیشرفته حتی آمریکا به آن اعتقاد دارد حمایت از کالای تولید داخل است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لیبرال هایی که تمام نسخه های اقتصادی خود را از غرب الگو می گیرند چرا در این یک قلم (حمایت از کالای تولید داخل) از غرب پیروی نمی کنند؟ اگر می خواهیم روز به روز شاهد اشتغازایی در کشور شویم باید تعصب خرید کالایی ایرانی را در مردم کشور زنده کنیم.
 
حاجی دلیگانی با اشاره به 4 میلیون جمعیت بیکار موجود در کشور بیان کرد: از این بازار 80 میلیونی که در کشور وجود دارد آیا سر و سامان دادن 4 میلیون بیکار کار سختی است که ما نمی توانیم انجام دهیم؟؛ در این باره مردم ، نمایندگان مردم در مجلس ، دولتی ها و سایر مسئولان لشکری و کشوری باید نسبت به این امر مهم که از سوی رهبری اعلام شد اهتمام ورزند .
 
وی همچنین با اشاره به تولیدکنندگان و رشد کیفیت تولید آنها نیز گفت: مردم اهتمام جدی برای خرید کالای با کیفیت ایرانی دارند و تولید کنندگان را حمایت می کنند در مقابل هم باید تولید کنندگان کالای بنجل تحویل مردم ندهند و بدانند که مردم ایران باید از بهترین کالاها که دارای کیفیت بروز جهانی است باید استفاده کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مشکلات پیش  روی تولید کنندگان نیز افزود: قانون مالیات باید برای تولید کنندگان داخلی در راستای حمایت انها باشد و به گونه ای نباشد که مالیات مانع تولید و ترغیب کننده تولید کننده به واردات بجای تولید باشد، چرا که امروز مشاهده می کنیم در حوزه واردات بسیاری از افراد فرار مالیاتی دارند و به راحتی اجناس را وارد کشور می کنند.
 
حاجی دلیگانی ادامه داد: مشوق هایی باید برای تولید کنندگان در نظر گرفته شود؛ نرخ سود ریالی وام تولید کنندگان برابر نرخ تسهیلات ارزی بشود که به وارد کنندگان از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود،  اگر فردی کالای سرمایه ای وارد کند وامی از صندوق توسعه ی ملی دریافت می کند که نرخ سودش 8 درصد است در حالی که وقتی تولید کننده ی داخلی وامی را دریافت می کند نرخ سودش 18 درصد است. در چنین شرایطی طبیعی است که میل به واردات بیشتر از تولید خواهد بود چرا که در چنین شرایطی ارزش افزوده ای که فرد از طریق واردات به دست می آورد بیشتر از تولید خواهد بود.
کد مطلب: 2141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *