چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۶

طلا همچنان در مدار کاهشی قرار دارد

افزایش شاخص جهانی دلار در روز چهارشنبه سبب سقوط بهای طلا به زیر کانال ۲ هزار دلاری شد.
طلا همچنان در مدار کاهشی قرار دارد

به گزارش توليد ايرانی؛   هر اونس طلا در آخرین معاملات صورت گرفته در بازارهای جهانی با ۰.۴ درصد کاهش حدود یک هزار و ۹۹۳ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

در بازارهای آمریکا نیز هر اونس طلا ۰.۵ درصد افت داشت و در سطح دو هزار و ۲ دلار معامله شد و ۹۷ سنت معامله شد.

گفتنی است دیروز (سه‌شنبه) به سبب تضعیف ارزش دلار، بهای طلا در مسیر افزایشی قرار داشت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اگرچه شاخص ها در بورس امریکا روند افزایشی داشت، ولی انتشار اخبار مربوط به بهبود فعالیتهای اقتصادی موجب شد تا بهای طلا با کاهش روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۹۹۱ دلار و ۹۴ سنت رسید.
روز سه شنبه شاخص ارزش دلار با ۰.۲ درصد کاهش به کمترین میزان خود در بیش از یک هفته گذشته رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، آغاز بکار مجدد کسب و کارها و رشد نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازارهای مالی، سبب افزایش تورم در بازارهای آمریکا شده است.

در حال حاضر در آمریکا نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه (خرداد-تیر) با ۰.۴ درصد افزایش در مقایسه با مدت زمان منتهی به ماه قبل به سطح یک درصد صعود کرده است.

این رقم بیشترین نرخ تورم ثبت شده در هفت ماه گذشته و همچنین بیشترین افزایش ماهانه تورم در آمریکا از ژانویه (دی – بهمن)   ۱۹۹۱ به شمار می‌آید.

به باور شماری از کارشناسان، ‌ در صورت ریزش بیشتر نرخ بهره و ادامه روند افزایش نقدینگی در بازارها، ‌روند افزایش تورم در آمریکا رو به افزایش خواهد گذاشت.

از دیگر سو، ‌ اگرچه انتشار اخبار مربوط به کشف واکسن کرونا اندکی بر آرامش بازارهای جهانی افزوده است، ولی هر روز به شمار قربانیان این ویروس مرگبار در جهان افزوده می شود.

تاکنون بیش از ۲۱ میلیون و ۹۱۳ هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۷۷۴ هزار و ۷۷۶ نفر جان باخته اند.

با گذشت هشت ماه از شیوع ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام کرد که کووید-۱۹ اکنون بعد از بیماری های قلبی و سرطان، سومین عامل اصلی مرگ در آمریکا است.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و دستکم تا روز دوشنبه ۱۷۰ هزار و ۴۳۴ نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

داده های روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم نشان می دهد که به طور متوسط روزانه بیش از یک هزار  مورد مرگ در سه هفته گذشته در آمریکا ثبت شده است.




 
کد مطلب: 21365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *