عرضه نانو پوشش‌هایی برای جلوگیری از هوازگی و رشد کپک سطوح

6 مرداد 1399 ساعت 14:42

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نانو پوشش‌هایی برای جلوگیری از صدمات ساختاری و ظاهری ناشی از جذب رطوبت مانند شوره زدگی، هوازدگی، یخ زدگی، رشد قارچ و کپک عرضه کردند.


به گزارش تولید ایرانی؛ مریم شهرکی، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: برای حفاظت از سطوح لازم است تا از موادی استفاده شود که از قیمت مناسبی برخوردار باشند و از نظر ماندگاری نیز استفاده از آنها توجیه‌پذیر باشد. واردات مواد محافظ سطوح قیمت بسیار بالایی دارند؛ از این رو نسبت به بومی‌سازی فناوری تولید این مواد اقدام کردیم.

وی محصول این شرکت را "کنسانتره سیلیکونی بر پایه سیلان‌های اصلاح شده" دانست و افزود: این محصول بر اساس فناوری نانوتکنولوژی، تولید شده است. این محلول دارای خاصیت آبگریزکننده و ضدآب کننده نفوذی چندمنظوره با دوام طولانی، بر روی سطوح است.

شهرکی با بیان اینکه این محصول با نفوذ بسیار زیاد به تمام سطوح، خاصیت آبگریزی فوق‏‏‌العاده‌‏ای را ایجاد می‏‌کند، خاطر نشان کرد: این محصول با ایجاد واکنش و نفوذ تا عمق حداقل 5 میلی‌متر در منافذی مانند منافذ مصالح ساختمانی و سطوح با جذب پایین، پوشش ضدآب قوی ایجاد کرده و باعث تشکیل غشای غیر‏قابل نفوذ در برابر نشتی می‏‌شود. در نتیجه باعث محافظت سطوح در برابر صدمات ساختاری و ظاهری ناشی از جذب رطوبت مانند شوره زدگی، هوازدگی، یخ زدگی، رشد قارچ و کپک می‌شود. این محصول قابلیت کاربرد بر روی سطوح مختلفی مانند آجر، بتن، سیمان، چوب، خاتم، سنگ‏های طبیعی و مصنوعی و دیگر مواد و مصالح  را دارد.  

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، محقق این طرح با اشاره به لزوم توجه بیشتر به محصولات تولید شده بر اساس نانوفناوری یادآور شد: قیمت این محصول دانش‌بنیان با قیمتی کمتر از نمونه آلمانی عرضه می‌شود. این محصول علاوه بر دارا بودن خاصیت آبگریزی به حفظ ظاهر و تمیزی سطوح نیز کمک می‌کند. همچنین از جمله ویژگی‌های این ماده نفوذپذیری کامل به عمق سازه است و در منافذ و ترک‌های ریز نیز نفوذ می‌کند. همچنین نسبت به شرایط جوی مختلف مقاوم است و در برابر اشعه فرابنفش آفتاب از سطوح محافظت می‌کند.


کد مطلب: 20960

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/20960/عرضه-نانو-پوشش-هایی-جلوگیری-هوازگی-رشد-کپک-سطوح

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com