پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴

ساخت سیستم‌های الکترونیکی فرکانس بالا

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های‌ دانش‌بنیان با هدف تامین نیازهای صنعت مخابرات موفق به طراحی و ساخت انواع محصولات کاربردی در سیستم‌های الکترونیکی فرکانس بالا شده‌اند و به گفته آنها اگر این محصولات به تولید انبوه برسد بخش بزرگی از نیاز حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات تامین می‌شود.
ساخت سیستم‌های الکترونیکی فرکانس بالا
به گزارش توليد ايرانی؛  فرهاد ربیعی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، تامین نیاز صنعت مخابرات و تولید سیستم‌های حفاظتی و پردازش تصویر و کنترل از راه دور را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانست و گفت: در این راستا محصولاتی چون "دستگاه‌های فرستنده و گیرنده فیبرنوری"، "سوییچ‌های PoE تجاری و صنعتی"، "مبدل‌های ویدئو به فیبرنوری با تکنولوژی CWDM" و "مودم‌های نوری محصولات اتوماسیون تصویری" و "محصولات پسیو مانند پچ‌کورد و پیگتیل" را تولید کردیم.

وی با اشاره به تولید مبدل فیبر نوری، با بیان اینکه این دستگاه دارای چهار قسمت فرستنده، تقویت‌کننده و گیرنده نوری است، اظهار کرد: فرستنده اطلاعات را به صورت سیگنال‌های نوری تولید کرده و رمزگذاری می‌کند.

فیبر نوری برای انتقال سیگنال‌های نوری تا فواصل دور به کار گرفته می‌شود. با توجه به تضعیف سیگنال‌های نوری در فواصل زیاد از تقویت‌کننده نوری برای تقویت آنها استفاده می‌شود و در نهایت گیرنده نوری نیز این سیگنال‌ها را دریافت و رمزگشایی می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه مبدل فیبر نوری سیگنال‌هایی مانند تصویر، صوت، ایترنت، تلفن و داده را به سیگنال نوری تبدیل می‌کند، اظهار کرد:  این سیگنال‌ها برای انتقال بر روی بستر فیبر نوری در فرستنده و تبدیل سیگنال نوری به سیگنال خروجی در گیرنده مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول سیگنال‌های شبکه را از کابل‌های مسی دریافت و آن را به یک سیگنال نوری تبدیل می کند، سپس آن را به وسیله کابل فیبر نوری انتقال می‌دهد. در انتهای کابل فیبر نوری، گیرنده مبدل فیبر نوری وجود دارد که سیگنال را مجدد دریافت می‌کند و پس از بررسی دوباره، آن را به کابل مسی باز می‌گرداند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، مجری طرح با بیان اینکه محصولات این شرکت در کل کشور توزیع می‌شود، یادآور شد: این محصولات تاثیر زیادی در کاهش ارزبری دارد.

اگر این محصولات به تولید انبوه برسد بخش بزرگی از نیاز حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات تامین می‌شود.
کد مطلب: 20955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *