افزایش دوام و مقامت بتن با نانوافزودنی‌های محققان کشور

6 مرداد 1399 ساعت 11:25

یکی از شرکت‌های فناور نانوافزودنی زیست سازگاری را به عنوان تقویت کننده بتن به بازار عرضه کرده است که موجب افزایش مقاومت فشاری، آب بندی، محافظت و دوام بتن خواهد شد.


به گزارش تولید ایرانی؛ علی معظمی، مدیرعامل این شرکت گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ تن نانوافزودنی بتن تولید و به بازار عرضه می‌کنیم که این افزودنی‌ها موجب تقویت بتن‌های تولیدی در کشور می‌شود؛ چرا که در این افزودنی موسوم به ADMIX C-۵۰۰۰ از نانوذرات سیلیس استفاده شده است و موجب افزایش استحکام و دوام بتن‌ها خواهد شد.

معظمی با بیان اینکه ما پس از ۷ سال تحقیق، با همکاری یک شرکت کانادایی موفق به ساخت این نانوافزودنی برای افزایش مقاومت فشاری بتن، آب بندی، محافظت و دوام بتن شدیم، خاطر نشان کرد: این فناوری به صورت اختراعی نیز به ثبت رسیده و براساس استانداردهای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته و عملکرد آن تایید شده است.

مجری طرح خاطر نشان کرد: این افزودنی در بتن با سازگاری بیشتر نسبت به مولکول‌های رایج ساختار نانو حفره‌ها و فضاهای خالی و ترک‌ها را پر کرده و باعث افزایش مقاومت فشاری شده و از نفوذ آب و یون کلر، سولفات‌ها و مواد شیمیایی مخرب جلوگیری می‌کند و باعث کاهش نفوذ پذیری و افزایش دوام بتن و سازه‌های بتنی می‌شود.

وی این محصول نانویی را غیر سمی و غیر قابل اشتعال و ارگانیک و زیست سازگار توصیف کرد و یادآور شد: این محصول بی بو، سفید رنگ و با وزن مخصوص 4 گرم بر سانتیمتر مکعب، با یک تا دو درصد وزن سیمان به ترکیب اضافه می‌شود و از آن می‌توان در پروژه‌های بتنی مخازن آب تونل‌ها، قطعات پیش ساخته بتنی، سازه‌های دریایی، استخرها، اسکله‌ها و دیواره‌های برگشت، بتن غلتکی، کف بتنی پارکینگ‌ها، پل‌ها، باندهای فرودگاه، راه‌های دسترسی، فونداسیون و پایه‌های بتنی استفاده کرد.

به گفته وی این شرکت به دنبال صادرات این محصول بوده که امارات و عمان اولین مقاصد صادراتی این شرکت است.


کد مطلب: 20954

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/20954/افزایش-دوام-مقامت-بتن-نانوافزودنی-های-محققان-کشور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com