سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۹

ساخت حدود ۱۸۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از در دستور کار قرار دادن پروژه‌های اولویت دار بزرگراهی و آزادراهی در کشور خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز می‌توانیم بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه را تا پایان امسال بسازیم و افتتاح کنیم.
ساخت حدود ۱۸۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور
به گزارش توليد ايرانی ؛ خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور درباره طرح‌های  اولویت دار بزرگراهی و آزادراهی کشور در سال جاری اظهار کرد: سالانه حدود ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور احداث می‌شود که از منابع داخلی تملک دارایی دولت این پروژه‌ها را تامین اعتبار می‌کنیم.  اما اگر اعتبار بیشتری به این پروژه‌ها اختصاص دهند می‌توانیم تا پایان امسال ۱۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان این که ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور در حال ساخت است افزود: مهمترین پروژه‌های بزرگراهی کشور که برای امسال آنها را برنامه ریزی کردیم بزرگراه جنگل گلستان (محور گرگان- بجنورد)، بزرگراه مشهد- خراسان جنوبی،  (محور قائم- بیرجند)، بزرگراه کریدور جنوب (محور بندرعباس- بوشهر، بوشهر- خوزستان و خوزستان- سیستان و بلوچستان)، برخی از محورهای استان سیستان و بلوچستان مانند خاش- زاهدان، زاهدان- زابل و زاهدان- کرمان و برخی محورهای کریدور غربی کشور در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی هستند.

کدام آزادراه‌ها امسال ساخته می‌شود؟

خادمی همچنین درباره وضعیت ساخت و بهره برداری از آزاد راه‌های کشور گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور در دست ساخت داریم که مقرر شده امسال ۵۱۰ کیلومتر آزاد راه را بسازیم که عدد قابل توجهی است و ۲۳ درصد از کل آزاد راه‌های کشور را شامل می‌شود. این پروژه‌ها تا پایان امسال یا نهایتا بهار سال آینده تحویل داده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به این که در صورت تامین اعتبار بیشتر توانایی و آمادگی ساخت و تحویل ۵۸۵ کیلومتر آزاد راه در کشور را در بازده زمانی مذکور داریم اعلام کرد: پروژه‌های آزاد راهی اولویت دار که برای امسال یا نهایتا بهار سال آینده برنامه ریزی شده‌اند کنار گذر جنوبی تهران، کنارگذر شرقی اصفهان، آزاد راه اراک- خرم آباد، آزاد راه شیراز- به اصفهان، باقی مانده آزاد راه قزوین- رشت در محور منجیل به رودبار به طول تقریبی ۸.۵ کیلومتر و آزاد راه تبریز- مرند است که در صورت تامین اعتبار می‌توان گفت امسال و نهایتا تا بهار ۱۴۰۰ مجموعا ۱۸۳۵ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه به بهره برداری خواهند رسید.
کد مطلب: 20922
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *