جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳

تولید ماشین لباس‌شویی ۲.۵ برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)‌ حاکی از افزایش تولید لوازم خانگی و افزایش ۲.۵ برابری تولید ماشین لباسشویی در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
تولید ماشین لباس‌شویی ۲.۵ برابر شد
به گزارش توليد ايرانی؛  براساس این آمار در دو ماهه نخست امسال ۱۲۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شده که نسبت به تولید ۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه در مدت مشابه سال قبل ۱۵۴.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین تولید تلویزیون با افزایش ۵۳.۷ درصدی از ۷۲ هزار ۹۰۰  دستگاه در دو ماهه اول سال ۹۸ به ۱۱۲ هزار دستگاه در دو ماهه اول امسال رسیده است.

تولید یخچال و فریزر نیز در این مدت افزایش جزئی معادل ۱۰.۳ درصد داشته است. به طوری که در دو ماهه اول سال ۱۳۹۸و امسال به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه و ۱۹۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شده است.

در این میان تولید الکتروموتور در دو ماهه اول امسال با کاهش ۱۹.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و تولید آن از یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در دو ماهه اول اردیبهشت به یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

البته اواخر تیر ماه دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از صدور بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی خبر داد که طبق آن تولید کنندگان دیگر نمی‌توانند از ارز اشخاص یا ارز حاصل از صادرات غیر استفاده کنند

و هشدار داده بود که در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود. چراکه تاکنون ۲۵ درصد نیاز این صنعت از طریق سامانه نیما و مابقی از ارز اشخاص تامین شده است. بنابراین معلوم نیست افزایش تولید لوازم خانگی در ماه‌های آینده هم ادامه پیدا کند.
کد مطلب: 20917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *