جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۳

ثبت اطلاعات تولید کننده تایر در سامانه های جامع انبارها و تجارت

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل ۱۲۳ پرونده در حوزه لاستیک و روغن موتور در سه ماهه اول امسال خبر داد و تاکید کرد که شرکت های تولیدی و وارد کنندگان لاستیک خودرو ملزم به ثبت اطلاعات تولید و توزیع خود در سامانه های جامع انبارها و تجارت هستند.
ثبت اطلاعات تولید کننده تایر در سامانه های جامع انبارها و تجارت
 به گزارش توليد ايرانی؛ سعید محمدی پور اظهار کرد: عدم ثبت اطلاعات در سامانه تخلف بوده و با متخلفین با عناوین احتکار و عرضه خارج از شبکه برخود و به مراجع قضایی ارسال خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر علی الخصوص نمایندگان توزیع و خرده فروشی ها مکلف هستند اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع الاسیتک سبک و سنگین با ارز نیما در سامانه تجارت داخلی را به تفکیک خودرو و خریدار ثبت کنند.

وی همچنین از انجام بیش از ۱۴۰۰ فقره بازرسی در حوزه لاسیتک وروغن موتور در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت که این بازرسی ها منجر به تشکیل ۱۲۳ پرونده شده که مراتب جهت بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 بر اساس تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار مجددا تاکید شد که لاستیک‌های وارداتی و داخلی اعم از سبک، سنگین جاده‌ای و خارج جاده در سامانه جامع تجارت داخلی عرضه شود.

همچنین لاستیک‌های وارداتی و تولید داخل با ارز ۴۲۰۰ تومان باید مطابق با ضوابط قبلی یعنی میزان پیمایش و حواله عرضه شود و عرضه لاستیک‌های وارداتی و تولید داخل با ارز نیما نیز باید در سامانه جامع تجارت و از طریق شبکه مجاز با ثبت کامل اطلاعات خریدار، شماره پلاک، کارت پیمایش، میران پیمایش و ... صورت گیرد.

لازم به یادآوری است که اوایل خردادماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر باتوجه به اینکه ۴۰ درصد ارزش مواداولیه را مواد خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهد، هرگونه تغییر نرخ ارز به میزان این ۴۰ درصد مستقیما بر قیمت تمام‌شده اثرگذار است و آن را افزایش می‌دهد.

در نهایت هم اوایل تیر ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ کرد.
کد مطلب: 20870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *