پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۹

توزیع ۴۶ هزار جعبه تخم نوغان در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۴۶ هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان با قیمت یارانه‌ای در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفت.
توزیع ۴۶ هزار جعبه تخم نوغان در کشور
به گزارش توليد ايرانی؛   به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی مرتضی رضایی در بازدید از مزرعه کرم ابریشم در حاشیه استان تهران اظهار کرد: امسال نسبت به سال ۹۷ تولید پیله کرم ابریشم بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از ۱۶۰۰ تن پیله تر خواهیم رسید.

وی افزود: با توجه به این که نهاده مورد نیاز این نوع دام برگ درخت توت بوده و در مناطق مختلف کشور امکان توسعه این درخت به راحتی وجود دارد، پیش‌بینی می شود این حرفه یکی از مشاغل جانبی با درآمد بسیار بالا برای کشاورزان محسوب شود.

رضایی با اشاره به افزایش قیمت واردات نخ ابریشم خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز، واردات نخ ابریشم با ارز نیمایی به صرفه نیست و این صنعت می تواند از خروج ارز جلوگیری کرده و درآمد بالایی ایجاد کند؛ ضمن اینکه خانم ها هم می توانند در کنار خانواده به این شغل مشغول باشند.

وی افزود: در چند سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی با تامین تخم نوغان اصلاح شده از این صنعت حمایت کرده است.

معاون امورر تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با افزایش تعداد جعبه نوغان در کشور تصریح کرد: از ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان در سال ۹۷، امسال به ۴۶ هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان دست پیدا کرده ایم که با قیمت یارانه‌ای در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنایع جانبی این صنعت مانند فرش و منسوجات ابریشمی جز صنایعی است که نیازمند نخ ابریشم هستند و با توسعه پرورش این دام از واردات ابریشم جلوگیری می‌شود.

رضایی تأکید کرد: معاونت امور دام جهت حمایت از تولید داخل، پیشنهاد افزایش تعرفه واردات ابریشم از خارج را داده است که امیدواریم عملیاتی شود.
کد مطلب: 20775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *