پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲

اشتغالزایی دانش‌بنیان‌ها رشد ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر خود به استان قزوین خط تولید فیلم پلاستیکی چند لایه لمینت شده و سلفون حرارتی را در شهرک کاسپین افتتاح کرد.
اشتغالزایی دانش‌بنیان‌ها رشد ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند
به گزارش توليد ايرانی ؛  این واحد با ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و ۱۰ هزار تن ظرفیت تولید سالانه به عنوان نخستین و بزرگترین تولیدکننده محصولات چاپی عمومی و ویزیت در صنعت چاپ ایران به بهره‌برداری رسید.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این مراسم گفت: ظرفیت‌های علم و فناورانه خوبی در استان قزوین وجود دارد. مراکز علمی و آموزشی و نیروی انسانی خلاق از جمله این ظرفیت‌ها است. پیش از این نیز سرمایه‌گذاری مناسبی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در استان انجام شده است که ادامه‌دار خواهد بود. در این سفر اتفاقات خوبی در حوزه گسترش زیست بوم فناوری و نوآوری برای استان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در بازدید از شهرک‌های صنعتی مختلف در استان قزوین مانند کاسپین و البرز هر بار دستاوردی جدید مشاهده می‌کنم که خود نشان از توانمندی متخصصان در این استان دارد. در این زمینه می‌توان به سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت موتورهای کم مصرف ۳ سیلندر یک و ۶ برای صنعت خودرو اشاره کرد که یک اقدام دانش‌بنیانی و کاری بزرگ است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قطعا از این حرکت حمایت می‌کند. امیدوار هستیم در سال جاری تولید انبوه این موتور آغاز شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بخش بعدی به فعالیت‌های حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: مباحث امنیت غذایی در این حوزه دارای اهمیت است. در حوزه کشت بافت نهال و تولید هسته‌های اولیه عاری از انواع ویروس فعالیت‌های وسیعی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز از این اقدامات حمایت می‌کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین با اشاره به اشتغالزایی شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم توسط این شرکت‌ها ایجاد شد و فروشی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی داشتند. در حال حاضر نیز شاهد حضور شرکت‌هایی با ارزش بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان روی تابلو هستیم.

در سال جاری قطعا شاهد رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی این شرکت‌ها خواهیم بود.
بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ستاری همچنین در ادامه از طرح ملی صنعتی دانش‌بنیان تولید موتور سه سیلندر کم مصرف بازدید کرد.
 
کد مطلب: 20608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *