ظرفیت دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی

16 تير 1399 ساعت 18:04

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دو برابر شدن ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش تولید ایرانی ؛   به نقل از صدا و سیما، حمید قاسمی ده‌چشمه گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۷۶۰ تبدیل انجام می‌شود که سعی داریم این ظرفیت را به حداقل یک هزار و ۵۰۰ خودرو در روز برسانیم.

وی با اشاره به کلید خوردن طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی از حدود ۴۰ روز گذشته افزود: ۷۶ کارگاه در این زمینه فعالیت دارند که روزانه به‌طور میانگین در هر کارگاه ۱۰ تبدیل انجام می‌شود و بنا داریم ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی را به دو برابر افزایش دهیم.

قاسمی پیش از این نیز از آمادگی کارگاه‌های مجاز و کارخانه‌های تبدیل برای افزایش ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودروها خبر داده و گفته بود: زمان انتظار برای تبدیل، حدود یک هفته و ثبت‌نام در سایت GCR.NIOPDC.IR و تبدیل خودروهای عمومی طبق این طرح رایگان است.

به گزارش وزارت نفت، اجرای این طرح در کل کشور ضمن صرفه اقتصادی برای صاحبان خودروها و ضمانتی برای بهبود محیط زیست، موجب صرفه‌جویی روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین می‌شود، ضمن اینکه سالانه حدود ۲ میلیارد دلار درآمد عاید کشور می‌کند.


کد مطلب: 20599

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/20599/ظرفیت-دوگانه-سوز-کردن-خودروهای-عمومی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com