بسته بندی زعفران ایرانی به نام اسپانیایی/ خیانت به تولید ایرانی + عکس

7 اسفند 1396 ساعت 9:48

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: جای تاسف است که زعفران ایرانی در خارج از مرزها به نام اسپانیایی ها بسته بندی شده و برند سازی می شود آن وقت دولت با این همه سرمایه انسانی، هویت ملی و پتانسیل های غنی؛ کود انسانی از ترکیه وارد می کند گویی که جنس کود آنها از جنس کود خودی ها بهتر است!


تولید ایرانی: الیاس حضرتی با بیان اینکه چرخ تولید و اشتغال با واردات بی رویه نخواهد چرخید اظهار کرد: آنتی بیوتیک واردات تنها ویروس فساد را در جامعه تقویت کرده و باعث می شود دلالان بیشترین سود را به جیب بزنند.

وی ادامه داد: این درحالی است که با این روش بی اساس درد جامعه که نقدینگی، رونق اقتصادی، اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاهاست، رفع نمی شود و تنها مدتی تسکین یافته و دوباره معضل اقتصاد گریبانگیر اقشار متعدد جامعه می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نقش بانک ها در خصوص حل مشکلات تولید و تقویت اشتغال بسیار اساسی و تعیین کننده است، اظهار کرد: ظاهراً چرخ تولید و اشتغال در برخی از کارخانجات و کارگاه های کوچک و زود بازده، هرچند کُند، ولی بالاخره می چرخد، اما مشکل اساسی که تولیدکنندگان را متوجه خود ساخته است، سرمایه در گردش، بازاریابی کالاهای تولیدی و واردات بی اساس است، چرا که بازار عرضه و تولید به دلیل رکود و تورم و همچنین قیمت بالای مواد اولیه، در برابر اجناس وارداتی به فروش نمی رسند و این اهدایی دولت برای کارآفرینان است.

حضرتی تصریح کرد: لازم است تمامی دست اندرکاران چرخه تولید و اشتغال اعم از مدیران دولتی، مدیران عامل بانک ها و بخش خصوصی در راستای تقویت چرخه تولید و اشتغال به عنوان اولویت اساسی کشور و بتبع منطقه توجه ویژه ای داشته باشند؛ چرا که تولید زمانی مثمر ثمر خواهد بود که بدون هیچ دغدغه ای بازاریابی آن صورت گرفته و به دست خریدار برسد.

وی با اشاره به برخی از کالاهای وارداتی خاطر نشان کرد: بسیاری از کالاها توجیه اقتصادی نداشته و بیشتر مورد تمسخر واقع شده اند، وادرات کود انسان، لاک آرایش و لیوان های گیلاس، تنباکوی میوه ای و خاکستر برای گلکاری در پشت بام، خلال دندان، مسواک و برخی موارد دیگر، در شان کشور غنی ایران اسلامی نیست؛ چرا دولتمردان در ابن باره کارشناسی عمل نمی کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: واردات این چنینی عدم مدیریت دولت در حوزه واردات و صادرات را نشان می دهد و یقیناً باعث از دست رفتن سرمایه های ملی و آزرده خاطر شدن ملت ایران می شود، مسئولان با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی، اگر این مقدار ارز و سرمایه را در بخش تولید و اشتغال بکار گیرند چه بسا چند صد نفر مشغول به اشتغال خواهند شد.

حضرتی در پایان اضافه کرد: هرچند امروزه جای تاسف است که زعفران ایرانی در خارج از مرزها به نام اسپانیایی ها بسته بندی شده و برند سازی می شود آن وقت دولت کود انسانی از ترکیه وارد می کند گویی که جنس کود آنها از جنس کود خودی ها بهتر است!
 


کد مطلب: 2051

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/2051/بسته-بندی-زعفران-ایرانی-نام-اسپانیایی-خیانت-تولید-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com