ساخت 800 کیلومتر خط دوم راه‌آهن سنگان

10 تير 1399 ساعت 13:59

مدیرعامل راه‌آهن گفت: خط دوم ریلی سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافت با اعتبار 8 هزار میلیارد تومان ساخته می‌شود.


به گزارش تولید ایرانی ؛  سعید رسولی در مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن که با حضور وزیر راه و شهرسازی،شهردار تهران و رئیس سازمان ایمیدرو در حال برگزاری است، اظهار داشت: مرحله سوم بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی را امروز آغاز می‌کنیم. 65 دستگاه انواع ناوگان داخلی نو بازسازی شده وارد شبکه می‌شوند و از ابتدای امسال 209 دستگاه واگن و انواع ناوگان به شبکه افزوده شده است که نسبت به سه ماهه 98 میزان 87 درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: ‌با تزریق منابع مالی جدید، مرحله دوم تسهیلات تبصره 18 این کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: ‌تفاهم نامه همکاری و سرمایه‌گذاری برای احداث خط دوم سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافت امروز انجام می‌شود که این خط اتصال به بندر شهید رجایی را تسهیل می‌کند و طرح مهمی است که با حمایت ایمیدرو انجام می‌شود.

رسولی اضافه کرد: 800 کیلومتر خط دوم با اعتبار 8 هزار میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

وی گفت: همچنین در کلانشهر تهران روی تونل ریلی منطقه 17 و 18 تهران که جزو خط آهن تهران- تبریز است طی همکاری با شهرداری تهران عملیات اجرایی پروژه‌ای شروع می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن  افزود:‌از سال 92 که این تونل افتتاح شد اراضی بالای تونل بلااستفاده ماند که طی سند همکاری راه‌آهن و شهرداری تهران اقدام ارزشمندی در حوزه شهرسازی روی این تونل انجام می‌شود و الگوی خوبی برای شهرسازی خواهد بود.


کد مطلب: 20469

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/20469/ساخت-800-کیلومتر-خط-دوم-راه-آهن-سنگان

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com