جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶

اجرای معافیت‌های مالیاتی و گمرکی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تسهیلاتی که مناطق آزاد دارند از جمله معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی، در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.
اجرای معافیت‌های مالیاتی و گمرکی

به گزارش توليد ايرانی ؛   مرتضی بانک، در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: امروز شرایط برای بهره‌برداری از ظرفیت منطقه آزاد با همکاری و فعالیت‌های شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آغاز شده است، در این منطقه گمرک مستقر شده است، فنس‌ کشی‌ها کامل شده است، نوع فعالیت و اهداف برنامه‌ای در این منطقه نیز تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران اینجا مستقر شده، عملاً فعالیت آن آغاز شده است و با توجه به اینکه منطقه آزاد فرودگاهی با توجه به قانون برنامه تشکیل شده بود، برای اینکه از ظرفیت‌های مناطق آزاد و قانون مناطق آزاد استفاده شود، لازم بود تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارت راه و شهرسازی انجام شود که این تفاهم‌نامه زمینه همکاری و عملی شدن منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که یکی از مهمترین مناطق آزاد کشور است را فراهم کند.

وی با اشاره به مزایای منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ، گفت: به دلیل شرایط خاص و ظرفیت‌های عظیم فرودگاهی، ریلی و جاده‌ای منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  شرایط ویژه‌ای دارد و ظرفیتی مناسب برای تولیدکننده‌ها و بخش‌های لجستیکی و همکاری در فعالیت لجستیکی بین ایران و دیگر کشورها دارد. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: به همه صنعتگران، فناوران و تولیدکننده‌ها تأکید می‌کنم سرمایه‌گذاری در کنار شهر تهران مطلوب است و در این سرمایه‌گذاری امکان ویژه‌ وجود دارد.
وی یادآور شد: تسهیلاتی که مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی دارند، در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اضافه کرد: به دلیل امکانات بسیار مناسبی که منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  دارد، از این ظرفیت می‌توان بیش از پیش استفاده کرد.
کد مطلب: 20427
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *