سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
۰
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵

تحریم‌ها ریشه همه مشکلات اقتصادی نیست

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه برخی محققین و نخبگان معتقدند که تحریم باعث همه مشکلات و معضلات است، گفت: نباید ناکارآمدی اقتصادی و فقر اهلیت حرفه‌ای تصمیم‌گیران اقتصادی را در دوران‌های گذشته پشت نقاط تحریم‌ها مخفی کرد.
تحریم‌ها ریشه همه مشکلات اقتصادی نیست
به گزارش توليد ايرانی ؛  غلامحسین شافعی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران،  گفت: با توجه به بحران‌های متعدد داخلی و خارجی و به ویژه با وقوع شیوع کرونا این روزها شرایط سخت اقتصادی آنقدر بر همگان ایان است که هیچ کس نمی‌تواند آن را در پرده ابهام نگاه دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود:‌امروز برخی از محققین و نخبگان دلسوز کشور معتقدند که تحریم‌ها باعث همه مشکلات ومعضلات کنونی شد و نباید ناکارآمدی اقتصادی و فقر اهلیت حرفه‌ای تصمیم‌گیران اقتصادی را در دوره‌های گذشته پشت نقاب تحریم‌ها مخفی کرد. به احتمال بالا باید گفت آنچه ما را گرفتار کرده آینده‌نگری تصمیم‌گیران اقتصادی از گذشته دور تا کنون بوده است.

 شافعی اظهار داشت:‌به دلیل شرایط حساس کشور این بار از یک زاویه و نگاه دیگری مسائل را بیان می‌کنم. رهبر انقلاب حداقل در 15 سال گذشته روی چند نکته تاکید داشته‌اند و 50 بار طی سال‌های اخیر به موضوع تولید و اقتصاد اشاره کرده‌اند. مشکلات کشور برگرفته از بخش تولید و ریشه مشکلات کشور در موضوع تولید است و حل مشکلات را باید در همین موضوع تولید جستجو کرد.

وی اظهار داشت:‌البته لازم است اشاره کنم که هر فعالیتی را نمی‌توان تولید نامید و هر پروانه‌ای که به نام تولید صادر می‌شود نمی‌تواند تولید عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:‌اصل 43 قانون اساسی دارای 9 بند است که در بند8 آن آمده است جلوگیری از سلطه بر اقتصاد کشور توسط بیگانگان لازم است و در بند 9 بر افزایش تولید کشاورزی، دامی و صنعتی که نیاز عمومی را تعیین می‌کند، تاکید شده تا کشور به مرحله خودکفایی برسد.

 شافعی اظهار داشت: یقینا این بدان معنا نیست که ما دور کشور را دیوار کشیده و معامله با جهان نداشته باشیم.در اهمیت این موضوع و موضوع تولید و شعار سال اگر به کتاب هنر تحریم مراجعه شود در صفحه 89 آن مشاهده می‌کنیم که آمده است این هنر تحریم است که هدف اصلی تحریم مشاغل حوزه تولید است و تحریم در مقابل تولید کارساز می‌شود.

این مطلب بیان شده در این کتاب اهمیت اصل 43 قانون اساسی در رابطه با تولید و همچنین ارزش فرمایشات مقام معظم رهبری بر تاکید به مقوله تولید را نشان می‌دهد.

ادامه دارد...
کد مطلب: 20417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *