شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲

پروژه‌های جهش تولید در دستور کار وزارت صمت قرار دارد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته پروژه‌های رونق تولید و امسال پروژه‌هایی در راستای جهش تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم.
پروژه‌های جهش تولید در دستور کار وزارت صمت قرار دارد
به گزارش توليد ايرانی ؛     برات قبادیان امروز در نشست خبری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: توسعه بدون علم، فناوری و دانشگاه بدون مفهوم است. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با تاکید بر اینکه محور توسعه انسان است، افزود: همواره انسان باید توسعه‌گر باشد.

وی با بیان اینکه تنها راه توسعه در دنیا آموزش نیست بیان داشت: در کنار آن توسعه فناوری و پژوهش نیز مطرح است بنابراین باید دانشگاه‌های نسل دوم که در حوزه آموزش و پژوهش همزمان کار می‌کنند پدید آورد

قبادیان بیان داشت: دانشگاه‌های کارآفرینانه نسل سوم و دانشگاه‌های ماموریت گرا نسل چهارم هستند و با توجه به اینکه سیاست‌های کلان در بحث آموزش و پژوهش و فناوری را معاونت آموزش و فناوری وزارت صمت جلو می‌برد لذا در کنار این ماموریت پروژه‌های فناورانه را نیز در دو بخش فناوری و بهره‌وری مطرح کرده‌ایم. 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب چهارم صنعتی برای کشور و آینده آن بسیار مهم است، گفت: بنابراین ایجاد و ترویج فرهنگ مربوط به تحولات آینده صنعتی را نیز دنبال می‌کنیم. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه  در سه سال گذشته تولید محصولات بومی را دنبال کردیم بیان داشت: پروژه های رونق تولید را در سال گذشته در دستور کار  قرار دادیم و امسال نیز پروژه ها در راستای جهش تولید است.

وی بیان داشت: همچنین اجرای مدل چرخه بهروری در بخش صنعت را در دستور کار داریم و براین اساس در 20 بنگاه بزرگ صنعتی این پروژه را پیگیری و دنبال می‌کنیم. 

قبادیان اظهار داشت: طرح تاپ یا همان طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه از سال 1397 آغاز شده و در سال گذشته نیز به صورت پایلوت دنبال شده و امسال به صورت گسترده در حال اجرا است. تحقق شعار ارتباط صنعت با دانشگاه با اجرای طرح مذکور دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه هدفگذاری برای ثبت‌نام 17 هزار و 177 بنگاه صنعتی، معدنی و تجاری در طرح تاپ انجام شده است، گفت: تاکنون 10 هزار و 300 بنگاه ثبت نام کرده‌اند که حدود 60 درصد از اهداف آن محقق شده است. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با بیان اینکه بومی سازی فناوری از پروژه‌های بسیار مهم است، بیان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از دو سال گذشته 1406 محصول را برای بومی‌سازی و کاهش ارز بری هدف‌گذاری کرده و حدود به 200 طرح بزرگ و ملی را با 170 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در دستور اجرا و یا تکمیل دارد.

وی بیان داشت:  تفاهم نامه ای با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استفاده از اساتید و دانشجویان در طرح تاپ داشته ایم و موضوع کارآموزی دانشجویان با تفاهم نامه ای با وزارت علوم و راه اندازی یک سامانه تقاضا محور برای به کارگیری دانشجویان کارآموز در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز اجرایی شده است.
کد مطلب: 20277
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *