يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰

تهران به قزوین نزدیک‌تر شد

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با راه‌اندازی خط دوم خط آهن قزوین-تهران زمان تردد ریلی مسافران به این ۲ شهر ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
تهران به قزوین نزدیک‌تر شد
به گزارش توليد ايرانی؛  غلامحسین ولدی در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای این طرح به پایان رسیده و به زودی با دستور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.
مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با تاکید بر مزیت‌های استفاده از ریل گفت: بسترهای لازم جهت افزایش ارائه خدمت در حمل‌ونقل ریلی منطقه فراهم است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت ایستگاه راه‌آهن قزوین افزود: ایستگاه راه‌آهن قزوین در سال ۱۳۱۸ راه‌اندازی شده و از ایستگاه‌های قدیمی موجود است از این رو و با توجه به جایگاه و اهمیت شهر قزوین، توسعه و افزایش بسترهای خدمت‌رسانی در این ایستگاه در اولویت قرار دارد.
ولدی اضافه کرد: با توجه به مزیت‌های استفاده از قطار از جمله ارزان بودن، ایمنی بیشتر و ایجاد آلودگی کمتر در محیط زیست، توقع ما از مدیران و مسئولین شهر و استان قزوین این است که بستر استفاده هرچه بیشتر عموم مردم از این وسیله نقلیه مناسب را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به حجم تردد قابل توجه در محورهای جاده‌ای قزوین تهران و قزوین رشت، خوشبختانه این ظرفیت جهت ارائه خدمات بیشتر در این مسیرهای ریلی در شرکت راه‌آهن وجود دارد که در این راستا می‌توانیم با کاهش ترافیک‌های جاده‌ای امنیت و آرامش بیشتر را برای مسافرین هر دو مُدل حمل و نقلی فراهم کنیم.
خط آهن قزوین-تهران دارای ۱۴۴ کیلومتر طول است.
کد مطلب: 20128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *