پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴

افتادن ویروس کرونا به جان اقتصاد آمریکا

شیوع ویروس کرونا موجب بحران اقتصادی در آمریکا شده و انتظار می‌رود این بحران در ماه‌های آینده تشدید شود.
افتادن ویروس کرونا به جان اقتصاد آمریکا
توليد ايرانی: همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا اقتصاددانان این کشور اعلام کردند «آمریکا پیش از این وارد رکود اقتصادی شده و این رکود ادامه خواهد داشت.»
بر اساس تحقیقاتی این افراد، آمریکا پیش از این در رکود اقتصادی قرار داشته و این رکود به دلیل شیوع ویروس کرونا در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

اقتصاددانان آمریکایی پیش بینی کردند که برای ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رکود شدید در این کشور روی خواهد داد و فعالیت‌های اقتصادی به شدت محدود می‌شوند.

این تحقیق از سوی انجمن ملی اقتصاد آمریکا انجام شده و نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری رشد اقتصادی در این کشور به ۲.۴ درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس این تحقیق، بازار کار آمریکا نیز تاثیر بسیاری از شیوع ویروس کرونا خواهد پذیرفت و در اواسط سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در این کشور با کاهشی ۱۲ درصدی مواجه می‌شود و در نیمه دوم سال نیز احتمالا ۴.۵۸ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست خواهند داد.

آمریکا در ماه مارس با افزایش شدید نرخ بیکاری مواجه شده و بسیاری از افراد در این کشور طی ماه مارس شغل خود را از دست داده اند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، بخش کشاورزی و صنعت آمریکا بیشترین تاثیر را پذیرفته و کاهش ۳.۱ درصدی نرخ بیکاری را تجربه کرده است.

بخش گردشگری و صنعت هتل داری، فروشگاه‌ها و مراکز خرید، حمل و نقل و فعالیت‌های صنعتی در این کشور نیز از بخش‌هایی است که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و شاهد افزایش نرخ بیکاری بوده اند.

در همین حال آمار منتشر شده نشان می‌دهد که بدهی عمومی آمریکا از مرز ۲۴ تریلیون دلار عبور کرده است.

آمار منتشر شده از سوی نهادهای آمریکایی حاکی از آن است که همزمان با شیوع ویروس کرونا، زنان آمریکایی در مقایسه با مردان بیشتر مشاغل خود را از دست دادند به گونه‌ای که از ۷۰۰ هزار شغل از دست رفته در ماه مارس ۶۰ درصد متعلق به زنان بوده است.
منبع: میزان
کد مطلب: 19816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *