جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰

رزمایش کمک های مومنانه در قامت نهادهای اقتصادی و خصوصی

با شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفندماه گذشته، اشتغال برخی از افراد تحت تاثیر ناشی از آن قرار گرفت و باعث بروز مشکلاتی برای تامین معیشت خانواده های آنان شد اما ملت دلسوز و خیران که در گذشته در چنین مواردی به یاری یکدیگر می شتافتند، این بار نیز با حضور در صحنه از کمک های خود دریغ نکردند.
رزمایش کمک های مومنانه در قامت نهادهای اقتصادی و خصوصی
توليد ايرانی: با شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفندماه گذشته، اشتغال برخی از افراد تحت تاثیر ناشی از آن قرار گرفت و باعث بروز مشکلاتی برای تامین معیشت خانواده های آنان شد اما ملت دلسوز و خیران که در گذشته در چنین مواردی به یاری یکدیگر می شتافتند، این بار نیز با حضور در صحنه از کمک های خود دریغ نکردند.

بدنبال سخنرانی مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال که فرمودند: " خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان در جامعه شکل بگیرد"، گروه های جهادی به صورت خودجوش در سراسر کشور برای کمک به نیازمندان تشکیل شد.

در حال حاضر شور و شوق مردم برای همدلی و کمک به نیازمندان در سراسر کشور به چشم می خورد و بسیاری از خیران، سازمان های مردم نهاد و همچنین سازمان های اقتصادی  همچون بانک گردشگری به صورت داوطلبانه در این امر خیر پیشقدم شده اند.

همان طور که می دانیم در دین مبین اسلام دستگیری از نیازمندان و فقرا مورد تاکید قرار گرفته و سفارش شده است و همین مسئله سبب شد تا بسیاری از مردان و زنان این سرزمین به صورت داوطلبانه، نام خود را در این اقدامات نیکوکارانه ثبت کنند.

شیوع کرونا در کشور ضرورت کمک رسانی به افراد نیازمند را بیش از پیش محسوس کرد به طوری که هم اکنون در مساجد، حسینیه ها و برخی مکان های دیگر، گروه های جهادی
جنب و جوش و تلاش زیادی برای کمک رسانی از هر طریق ممکن از جمله تهیه و بسته بندی اقلام غذایی و مایحتاج عمومی برای کمک به نیازمندان و فقرا و یا آوردن چرخ خیاطی برای تولید ماسک و البسه مخصوص کادر پزشکی کشور که همان مدافعان سلامت هستند، به چشم می خورد.

کار گروه های جهادی شبیه دوران دفاع مقدس است که زنان و مردان در پشت جبهه برای حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام به صورت داوطلبانه انجام می دادند و اکنون نیز همان طور که کادر پزشکی و درمانی کشور به عنوان مدافعان سلامت برای درمان مبتلایان به کرونا خدمت می کنند، این گروه ها هم از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

برخی از سازمان های اقتصادی نیز در این شرایط کمک های نقدی و غیرنقدی خود را برای تقدیم به نیازمندان آغاز کرده اند. یکی از سازمان های اقتصادی در این زمینه بانک گردشگری است که از طریق بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی (س) حضور فعالی دارد به طوری که 15 هزار بسته معیشتی شامل اقلام غذایی و مایحتاج عمومی را در ماه مبارک رمضان روانه مناطق مختلف کشور کرده تا به دست نیازمندان و همچنین افراد آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا برساند.

در این امر کمک رسانی، مدیریت امور پشتیببانی، اداره تامین و خدمات و همچنین نیروهای بخش خدمات بانک گردشگری در خرید و بسته بندی اقلام غذایی و مایحتاج عمومی تلاش های زیادی کردند که جای تقدیر دارد.

از سوی دیگر، مدیران و کارکنان بانک گردشگری نیز بین یک تا سه روز از حقوق فروردین خود را برای کمک به افراد آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا پرداخت کردند ضمن اینکه شرکت های تابعه نیز به همین میزان کمک های خود را اختصاص دادند تا در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

البته اقدامات نیکوکارانه بانک گردشگری مسبوق به سابقه است و در راستای مسئولیت های اجتماعی، کمک های زیادی را در مناطق محروم کشور انجام داده که از جمله آنها می توان به ساخت مدرسه، تامین لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت، کمک به سیل زدگان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بگوییم جنب و جوش و شور و شوق کمک رسانی به نیازمندان و همچنین افراد آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا در کشور وصف ناپذیر است و می توان گفت تقریبا در کمتر کشوری در دنیا تا این حد از خود گذشتگی و ایثار به چشم می خورد.

به امید اینکه ویروس کرونا هر چه زودتر از جهان رخت بربندد.
کد مطلب: 19725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *