شبه کودتا در صمت؟!

26 ارديبهشت 1399 ساعت 13:02

یک کارشناش در مورد عزل وزیر صمت و سرپرست این وزارت‌خانه نوشت: نکته عجیب‌تر از برکناری وزیر، اقدامات سرپرست جدید است، ایشان همان روز به فاصله چند ساعت پس از انتصاب، مدیرکل حوزه وزارتی را برکنار کرد و فرد دیگری را به عنوان مدیرکل خود منصوب کرد. در دو روز گذشته نیز سه نفر از معاونان وزارت صمت را برکنار و افراد دیگری را به عنوان سرپرست معاونت منصوب کرد.


تولیدایرانی: چند روز پیش در یک اقدام ناگهانی و عجیب، وزیر صنعت، معدن و تجارت، صمت توسط رئیس‌جمهور عزل شد که حواشی مختلفی نیز داشت، بلافاصله آقای حسین مدرس خیابانی توسط رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارتخانه تعیین شد.

نکته عجیب‌تر از برکناری وزیر، اقدامات سرپرست جدید است،  ایشان همان روز به فاصله چند ساعت پس از انتصاب، مدیرکل حوزه وزارتی را برکنار کرد و فرد دیگری را به عنوان مدیرکل خود منصوب کرد. در سه روز گذشته نیز سه نفر از معاونان وزارت صمت را برکنار و افراد دیگری را به عنوان سرپرست معاونت منصوب کرد.

سوال این است که این تعویض‌های سریع و گسترده که احتمالاً در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت، با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ آیا بر اساس اصل شایسته‌سالاری و لیاقت این افراد بوده و یا نوعی انتقام‌گیری و لجاجت و عناد با وزیر قبلی بوده که تمام منصوبان او باید به سرعت برکنار شوند؟

اینکه کودتایی در وزارت صمت به راه افتاده و یا انقلاب شده است، معلوم نیست که سرپرست جدید وزارتخانه بر اساس دستورات مقامات بالا قلع و قمع به راه انداخته و یا با تشخیص خودشان دست به تغییرات گسترده و سریع زده‌اند.

سرعت جابه‌جایی این ذهنیت را تقویت می‌کند که موضوع، عدم صلاحیت برکنار شدگان نیست، بلکه به دلایل دیگری صورت می‌گیرد، حتی سرپرست جدید صبر نکرد تا احتمالاً  وزیر شود و سپس دست به تغییرات گسترده بزند.

این در حالی است که یکسال بیشتر از مدت خدمت این دولت و وزیر صمت باقی نمانده است با توجه به گستردگی بسیار زیاد حوزه فعالیت این وزارتخانه در امور صنعت و معدن و تجارت کشور، تغییر وزیر و سپس معاونان قبلی، نگرانی زیادی را در شرایط کنونی اقتصادی برای مدت باقیمانده، دولت در این وزارتخانه به وجود می‌آورد.
حامد سرلک


کد مطلب: 19704

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/19704/شبه-کودتا-صمت

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com