چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۵

صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان وام ریالی می‌دهد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که با طی شدن مقدمات لازم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان تسهیلات ریالی پرداخت خواهد شد.
صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان وام ریالی می‌دهد
توليد ايرانی: پس از آنکه سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که کار بر روی اجرای نهایی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی آغاز شده است، این سازمان از فراهم شدن مقدمات پرداخت تسهیلات ریالی به صادرکنندگان نیز خبر داده است.

بر اساس اعلام این سازمان،  سامانه دریافت تقاضای صادرکنندگان برای دریافت تسهیلات صادراتی ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی  راه‌اندازی خواهد شد و صادرکنندگان می‌توانند با استفاده از آن، وام دریافت کنند.

در این راستا،  دستورالعمل پرداخت تسهیلات با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، صندوق توسعه ملی و صندوق ضمانت صادرات ایران نیز نهایی شده و با توجه به شرایط کشور، فرایند کار در قالب نرم‌افزاری نسبت به دریافت و پردازش درخواست‌ها و در نهایت ارسال به بانک‌های عامل عمل خواهد کرد.
 رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات، میانگین میزان صادرات سه سال گذشته، اولویت‌های کالایی و کشوری و توجه ویژه به واحدهای تولیدی صادراتی اصلی‌ترین پیش‌نیازها برای پرداخت این وام به صادرکنندگان است.

به گزارش ایسنا، پس از آغاز دور جدید تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، دولت در حدود دو سال گذشته تلاش کرده بخش قابل توجهی از نیاز ارزی کشور را از طریق صادرات غیرنفتی پوشش دهد.

ایران در سال  ۱۳۹۸، حدود ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشت اما در هفته‌های گذشته تحت تاثیر شیوع کرونا، صادرات ایران نیز مانند تمامی کشورهای جهان، کاهش یافته است.

دولت اعلام کرده در دوره شیوع کرونا، واحدهای تولیدی به عنوان یکی از بخش‌هایی که تحت تاثیر این ویروس آسیب دیده‌اند، حمایت خواهد کرد.
کد مطلب: 19688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *