جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

۲۷ پروژه به منظور تحقق جهش تولید در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ۲۷ پروژه در حوزه‌های مختلف در راستای تحقق شعار جهش تولید در ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان برای سال ۹۹ مصوب شده است.
۲۷ پروژه به منظور تحقق جهش تولید در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شد
توليد ايرانی: بهرام نصراللهی زاده در گفت و گویی، اظهار داشت: در سال ۹۶ برنامه جامع اقتصاد مقاومتی استان کردستان از مجموع ۱۰۰ امتیاز ۹۸ امتیاز کسب کرد و پروژه‌ها در این چهارچوب پیگیری می‌شوند.

وی افزود: پروژه‌های استانی مصوب ستاد فرماندهی کشوری برای استان کردستان در سال ۹۸ هفده پروژه بود که در سال ۹۹ به ۲۷ پروژه افزایش یافته است و روند پیشرفت این پروژه‌ها در سامانه نیپا بصورت مستمر پایش می‌شود و علاوه بر این برخی پروژه‌ها ملی هستند که برش استانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: تخصیص آب برای پرورش ماهی سیروان، راه آهن همدان – سنندج، سد سیازاخ، سد چراغ ویس و گردنه صلوات آباد، افزایش تولید گندم و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مهمترین مصوبات ستاد بوده است که خوشبختانه همه این پروژه‌ها و برنامه‌ها بخوبی در دست اقدام و اجرا است.

نصراللهی زاده یادآور شد: در سال جاری پروژه‌های جهش تولید نیز در اولویت مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در جریان سفر سال ۸۸ مقام معظم رهبری به خطه کردستان، هزار و ۲۱۲ پروژه تعریف و تصویب شده است و به غیر از چهار پروژه که در دست اجرا هستند، بقیه این پروژه‌ها اتمام و به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: تا همین امسال نیز دفتر مقام معظم رهبری به پروژه‌های استان اعتبار تزریق می‌کند و در سال ۹۸ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به جاده سنندج – مریوان و مبلغ پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به دانشکده علوم قرآنی سنندج تخصیص داده شده است.

نصراللهی زاده اظهار داشت: همچنین سالن سرپوشیده ورزشی ۱۲۰۰ نفره بانه یکی دیگر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که بدلیل مشکلات فنی در اجرا، عملیات ساخت آن به تعویق افتاد و اکنون در دست اجرا است.

وی افزود: احداث هتل پارسیان در سنندج یکی دیگر از مصوبات سفر بود که اگر چه مدتی معوق مانده بود اما به همت دفتر مقام معظم رهبری بنیاد مستضعفان عملیات ساخت هتل پارسیان را در سنندج آغاز کرد و اکنون در دست احداث است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: کردستان جزو معدود استان‌های کشور است که در آن فرودگاه دوم احداث می‌شود و خوشبختانه فرودگاه سقز از روند پیشرفت خوبی برخوردار است و منابع مالی خوبی نیز برای آن پیش بینی شده است و در سال جاری ساختمان ترمینال آن به بهره برداری می‌رسد.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه دولت در چند سال گذشته توسعه زیرساخت‌ها را در استان کردستان در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: سقز بعنوان دومین شهرستان استان نقش مهم و اثر گذاری در روند توسعه استان دارد و خوشبختانه زیرساخت‌های آن بخوبی توسعه پیدا کرده است.

وی به پروژه کریدور شمال غرب به جنوب اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از این کریدور بزرگراهی در محدوده شهرستان سقز به سمت سنندج و نیز به سمت بوکان واقع شده است که خوشبختانه بطور کامل زیر بار ترافیک رفته و از آن بهره برداری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: فرودگاه سقز فرودگاهی استراتژیک است که می‌تواند جمعیت قابل توجهی را تحت پوشش قرار دهد.

نصراللهی زاده همچنین به اهمیت شهر مرزی بانه در توسعه استان اشاره کرد و اظهار داشت: با تدوین برنامه‌های توسعه شهرستانی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ظرفیت‌های اقتصادی بانه بخوبی احصا شده است و اکنون مهمترین پروژه اقتصادی استان که منطقه ویژه اقتصادی است، در بانه واقع شده است.

وی افزود: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بانه حمایت می‌کند و علاوه بر منطقه ویژه، مرز سیرانبند از مهمترین ظرفیت‌های توسعه استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به پروژه‌های بزرگ و زیرساختی آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد و آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس اشاره کرد و ادامه داد: بودجه پروژه آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ بیش از ۱۰ برابر شده است.
نصراللهی زاده جاده سقز – بانه را از دیگر پروژه‌های مهم استان عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه از اولویت دارترین پروژه‌های دولت در استان است زیرا یک محور ترانزیتی بشمار می‌آید.
کد مطلب: 19680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *