پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۴

مردم تا نهایی شدن قیمت خودرو سراغ بازار نروند

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت با بیان اینکه در حال حاضر تفاوت قیمت خودروهای کارخانه و بازار بسیار زیاد است و این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، گفت: خرید هر گونه خودرو در این روزهای بازار به ضرر مصرف کننده است.
مردم تا نهایی شدن قیمت خودرو سراغ بازار نروند
توليد ايرانی: امیر جعفرپور درباره روند قیمتی که خودروهای داخلی و به خصوص پراید در این روزها در بازار دارند، افزود: ستاد تنظیم بازار با همکاری سایر مجموعه ها و سازمان حمایت در حال نهایی کردن قیمت خودرو متناسب با استانداردهای 85 گانه، آلایندگی ها و رعایت استانداردهای الزامی است.

وی با بیان اینکه به زودی قیمت خودرو در کارخانه های خودروسازی تجدید نظر می شود، تصریح کرد: با بررسی های دقیقی که صورت گرفته قیمت خودرو به نحوی تعیین خواهد شد که با بازار تفاوت زیادی نخواهد داشت، این امر ضمن حذف دلالان باعث خواهد شد که قیمت ها دیگر هیجانی افزایش پیدا نکند و مردم با شوک قیمتی روبرو نشوند.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: توصیه ما به مردم  این است که تا اعلام قیمت خودروها به هیچ عنوان از بازار خودروی خریداری نکنند و مطمئنا باشند که بعد از تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار ضمن ترکیدن حباب قیمت، قیمت انواع خودروها در بازار متعادل خواهد شد و در پی آن شاهد هماهنگی عرضه و تقاضا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خرید هر گونه خودرو در این روزهای بازار به ضرر مصرف کننده است.

جعفرپور گفت: در حال حاضر تفاوت قیمت خودروهای کارخانه و بازار بسیار زیاد است و این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، به همین دلیل در تصمیم های جدید دیگر چنین فاصله قیمتی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: طی چند وقت اخیر دلالان بازار خودرو را بهم ریختند و اجازه ندادند قیمت ها مسیر طبیعی خود را طی کند، از اینرو با تصمیم های جدیدی که به زودی اعلام می شود، مشکل بازار خودرو حل خواهد شد.

جعفرپور گفت: دلالان بازار خودرو، قیمت پراید را بالا بردند و قیمت فعلی آن که بیش از 80 میلیون تومان است، پذیرفتنی نیست، لذا اگر مردم صبر کنند تکلیف قیمت ها مشخص خواهد شد و دیگر بواسطه فعالیت دلالان بازار خودرو با التهاب روبرو نمی شود.
کد مطلب: 19633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *