جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۱

ارسال محموله کیت تشخیص کووید-۱۹ ایرانی به آلمان

محموله کیت تشخیص کووید-۱۹ یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد آلمان صادر شد.
ارسال محموله کیت تشخیص کووید-۱۹ ایرانی به آلمان
به گزارش توليد ايرانی، بهروز حاجیان تهرانی، مجری طرح و مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: صبح امروز ۱۶ اردیبهشت ماه یک محموله کیت تشخیص کووید ۱۹ شامل ۴۰ هزار تست ساخته این شرکت دانش‌بنیان از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد کشور آلمان ارسال شد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در زمینه تولید انواع کیت‌های تشخیص مارکرهای سرطانی، بیماری‌های عفونی، هورمونی و بیش از پنج نوع کیت بیوشیمی، اظهار کرد: تاکنون این محصولات به کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، بلژیک، برزیل، کره جنوبی و ترکیه صادر شده است.
حاجیان با بیان اینکه کیت‌های تولید شده این شرکت از نظر دقت، عملکرد و زمان تشخیص تمام استانداردهای روز را دارد، خاطر نشان کرد: عملکرد این کیت‌های تشخیص کووید-۱۹مشابه نمونه‌های خارجی است و قادر است بیماری کووید-۱۹ را در بیماران مشکوک تشخیص دهد.
این محقق با تاکید بر اینکه کیت‌های تشخیصی ساخته شده در این شرکت توانسته پروسه‌های پیچیده‌ای را برای اخذ مجوز در داخل کشور دریافت کند، از دریافت استاندارد CE اروپا برای این کیت‌ها خبر داد و یادآور شد: تعداد سازندگان کیت تشخیص کووید-۱۹ حال حاضر دنیا حدود ۱۵۰ شرکت و مرکز تحقیقاتی است و بیشتر این شرکت‌ها در چین و آمریکا مستقر هستند و هنوز بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی نتوانسته‌اند این کیت تشخیصی را بسازند.
بر اساس اعلام معاونت علمی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ارسال محموله‌ای از کیت‌های تشخیص کووید-۱۹ به مقصد آلمان، ادامه داد:  محموله‌ای که امروز به آلمان صادر شد، شامل ۴۰ هزار تست تشخیص است. ترکیه، اکوادور، برزیل و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که برای خرید کیت‌های ایران‌ساخت تشخیص بیماری ناشی از کرونا درخواست داده‌اند.
کد مطلب: 19605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *