چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

اپلیکیشن مینت، تلاش برای سلامت بانوان ایرانی

این چند وقت که به دلیل شیوع کرونا همگی در قرنطینه خانگی بوده ایم، بیشتر با فضای آنلاین و اپلیکیشن و وبسایت های مختلف سر و کار داشته ایم. در این میان اپلیکیشن های حوزه سلامتی نیز رشد قابل توجهی داشته اند. اگر به دسته بندی سلامتی گوگل پلی یا کافه بازار مراجعه کنید، اپلیکیشن های زیادی هستند که هر کدام تخصصی بر روی حوزه خاصی از سلامتی کار می کنند.
اپلیکیشن مینت، تلاش برای سلامت بانوان ایرانی
یکی از مجموعه هایی که در این چند وقت با آن آشنا شدیم، مینت بود، که در این مطلب به معرفی این مجموعه می پردازیم.  
بنابر اطلاعات https://www.mintapp.ir/  مجموعه مینت با هدف سلامت بانوان و مرجع قاعدگی، جلوگیری از بارداری، اقدام به بارداری و سلامت و زیبایی بانوان تحت نظارت پزشکی دکتر فائزه شهبازی، فعالیت خود را از سال ۹۸ به صورت رسمی آغاز کرده است. این مجموعه شامل سه بخش وبسایت، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی است که به معرفی آن ها  می پردازیم.
وبسایت مینت و مرجع سلامت بانوان در گوگل
وبسایت مینت سعی کرده است تمامی مطالب مربوط به سلامت بانوان را پوشش دهد و هدف این سایت این است که چنانچه هر بانویی سوال یا مشکلی در رابطه با سلامتی خود داشت، بر اساس معتبر ترین اطلاعات و زیر نظر دکتر فائزه شهبازی و بهترین رفرنس های دنیا، پاسخ خود را دریافت کند. یکی از موضوعاتی که وبسایت مینت توجه ویژه ای به آن داشته است، بحث اقدام به بارداری است.
به عنوان مثال در رابطه با علائم بارداری بنابر گفته دکتر فائزه شهبازی:
"با بارور شدن تخمک و لانه گزینی آن و سپس آزاد شدن هورمون های مختلف، تغییرات وسیعی در بدن ایجاد می شود تا بدن آمادگی بارداری را پیدا کند. به دنبال این تغییرات، علائم ویژه ای ظاهر می شود که اگر این علائم را با توجه به زمان رابطه، زمان تخمک گذاری و همچنین سایر شرایط بررسی کنید، به راحتی خواهید فهمید که باردار هستید یا خیر. این نکته را هم در نظر بگیرید که همه این علائم را باید در کنار هم بررسی کنید تا نتیجه مطمئنی را بگیرید و صرف داشتن تعداد معدودی از علائم نمی توان نتیجه گیری قطعی را انجام داد".
بنابراین چنانچه همیشه در رابطه با علائم بارداری، نحوه ظهور آن ها و تفاوت این علائم با علائم قاعدگی سوال دارید، می توانید به مقاله علائم بارداری در مینت سر بزنید و پاسخ سوالات خود را از این مقاله بگیرید.
در سایر مطلب سایت نیز حتی می توانید با انواع حرکات ورزشی در مقاطع مختلف زندگی، به عنوان مثال یوگا در دوران بارداری، تمرینات کگل در دوران اقدام به بارداری یا پیلاتس و ایروبیک نیز در وبسایت مینت آشنا شوید.
اپلیکیشن مینت، تقویم تخمک گذاری و قاعدگی

اپلیکیشن مینت نیز همانند وبسایت آن، اپلیکیشنی تخصصی در حوزه سلامت بانوان است. اپلیکیشن مینت را می توانید از طریق وبسایت مینت، گوگل پلی یا کافه بازار نصب کنید. اما اپلیکیشن مینت چه کاری را انجام می دهد؟
هنگامی که اپلیکیشن را برای اولین بار باز می کنید، چند سوال در رابطه با سیکل قاعدگیتان از شما پرسیده می شود. به کمک پاسخ این سوالات سیکل قاعدگی شما شبیه سازی می شود و می توانید تمامی اطلاعات سیکلتان را داشته باشید. اما چه اطلاعاتی؟
به عنوان مثال می توانید تاریخ شروع و اتمام هر سیکل قاعدگیتان را داشته باشید تا بتوانید بهتر آن را مدیریت کنید و حتی می توانید تاریخ شروع ۷ ۸ سیکل بعدیتان را نیز داشته باشید.
پس از این دوران به قسمتی می رسیم که چنانچه خانم قصد اقدام به بارداری داشته باشد، این بخش بسیار به کمک او می آید. همانطور که در عکس می بینید، رنگ آبی مربوط به بازه تخمک گذاری است. این بازه بدین معنی است که چنانچه قصد بارداری دارید، در یکی از این روزهای این دوران تخمک آزاد می شود، و شانس بارداری بسیار بالا می رود و برای اقدام به به بارداری حتما باید در این روزها اقدام کنید.
البته به این نکته نیز توجه کنید که چنانچه به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید یا به هر دلیلی قاعدگی های نامنظمی دارید، این بازه ممکن است در هر سیکل تغییر کند و باید از سایر روش های تشخیص تخمک گذاری مانند استفاده از نمودار دمای پایه بدن و کیت تخمک گذاری نیز علاوه بر اپلیکیشن مینت کمک بگیرید.
همچنین به کمک چرخه قاعدگی اپلیکیشن مینت، می توانید دوران سندروم پیش از قاعدگی را شناسایی کنید و با توجه به راهکارهای خانگی و دارویی که در قسمت تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی توسط دکتر فائزه شهبازی ارائه شده است، علائم این دوران را تسکین دهید و آن ها را مدیریت کنید.
قسمت دکتر مینت اپلیکیشن مینت نیز ابزارهای جالبی دارد که بسیار راهگشا هستند. به عنوان مثال در قسمت تست بارداری آن، با پاسخ دادن به یکی سری از سوالات، می توانید احتمال بارداری خود را تخمین بزنید و یا چنانچه رابطه محاظت نشده داشته اید و قصد بارداری ندارید، می توانید با نحوه صحیح و اصولی مصرف قرص های اورژانسی آشنا شوید.
شبکه های اجتماعی مینت و آموزش مطالب سلامتی با بیانی ساده
چنانچه به دنبال جایی هستید که بتوانید به کمک آن راهکارهای سلامتی خود را با زبانی ساده دریافت کنید، پیج اینستاگرام مینت، بهترین انتخاب برای شماست. چرا که دکتر فائزه شهبازی در ویدیوهایی آموزشی هر آنچیزی را که یک خانم برای سلامتی خود نیاز دارد، با زبانی ساده بیان می کند.
در انتها باید بگوییم مجموعه مینت به خوبی توانسته است خود را به عنوان مرجع سلامت بانوان معرفی کند و چنانچه در هر موضوعی از علائم بارداری و حاملگی گرفته تا مشکلات پوستی و تناسب اندام مشکلی داشتید، می توانید به مینت مراجعه کنید و پاسخ سوالات خود را بگیرید.
کد مطلب: 19592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *