سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
۰
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴

انجام ۱۲۰۰ تست تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه پژوهشگاه زیست فناوری

معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با تاکید بر اینکه آزمایشگاه تخصصی تشخیص کووید-۱۹ این پژوهشگاه محیط مناسبی برای مطالعه بر روی بیماری‌های ویروسی است، گفت: در حال حاضر ظرفیت تشخیص این آزمایشگاه ۱۲۰۰ نمونه در روز است.
انجام ۱۲۰۰ تست تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه پژوهشگاه زیست فناوری
 به گزارش توليد ايرانی دکتر محمد حسین صنعتی، با اشاره به فعال شدن آزمایشگاه تخصصی تشخیص ویروس کووید-۱۹ در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، افزود: این آزمایشگاه از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ با دستور مستقیم وزیر علوم تحقیقات و فناوری و با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار کرد.
وی ماموریت این آزمایشگاه را انجام آزمایشات تشخیصی بیماران مبتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: در این آزمایشگاه نمونه‌هایی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال می‌شود آزمایش‌های تشخیصی بر روی آنها انجام می دهیم.
صنعتی با اشاره به ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای تحقیق مطالعه در حوزه درمان بیماری کرونا ویروس و کووید- ۱۹ خاطر نشان کرد: کلیه آزمایشات انجام شده در این آزمایشگاه بر اساس دستور العمل‌های اعلام و تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران است. 
وی ادامه داد: علاوه بر آن فراخوان‌هایی را منتشر کردیم و طی آن از تمامی دانشمندان داخلی و پژوهشگران داخلی و خارجی تیمی تخصصی برای مطالعه بر روی بیماری کرونا و ساخت داروها و واکسن مربوط به این بیماری دعوت کرده‌ایم.
معاون پژوهشی پژوهشگاه زیست فناوری با بیان اینکه سیستم طراحی شده در این آزمایشگاه دارای ایمنی سطح بالایی است که سلامت کلیه افرادی را که در آن مشغول به کار هستند و همچنین سلامتی محیط زیست را تضمین می‌کند،اظهار کرد: این آزمایشگاه محیط مناسبی برای انجام تحقیقات پیشرفته و تشخیص در زمینه بیماری‌های ویروسی به شمار می‌رود. 
صنعتی با اشاره به همکاری اعضای هیات علمی، دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد با پژوهشگاه زیست فناوری اضافه کرد: آزمایشگاه این پژوهشگاه تاکنون ۳۰۰۰ نمونه آزمایشگاهی و کیت تشخیص بیماری کرونا را پالایش و مورد آزمایش قرار داده است.
به گفته وی، این آزمایشگاه  ظرفیت تشخیص ۱۲۰۰ نمونه در روز را دارد.
کد مطلب: 19472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *