شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۷

رشد 121 درصدی ارزش صادرات از استان هرمزگان

ناظر گمرکات استان هرمزگان از ارزآوری 31 میلیارد دلاری صادرات از این استان در سال 98 خبر داد.
رشد 121 درصدی ارزش صادرات از استان هرمزگان
به گزارش توليد ايرانی؛ ابوالفضل اکبرپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به عملکرد تجارت خارجی در گمرکات استان هرمزگان طی سال ۹۸ اظهار داشت: حجم صادرات ۴۶ میلیون تن به ارزش ۱۳۲۶ هزار میلیارد ریال معادل ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۹۷ به لحاظ تناژ یک درصد و ارزش دلاری ۹۱ درصد رشد دارد.
ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه از این میان، سهم صادرات غیرنفتی ۳۷ میلیون تن بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده، است بیان داشت: ارزش دلاری صادرات رشد ۱۲۱ داشته است. همچنین در تناژ ۷ درصد رشد دارد.
وی به واردات کالا اشاره کرد و گفت: ۸ میلیون تن بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار معادل ۶۹۰ هزار میلیارد ریال واردات به کشور وجود داشته که ارزش دلاری آن نسبت به سال ۹۷ رشدی نداشته است.
اکبرپور در مورد وضعیت ترانزیت خارجی و داخلی تصریح کرد: ترانزیت خارجی دو میلیون و ۷۲۴ هزار تن بود که نسبت به سال ۹۷ افت ۱۵ درصدی دارد و ترانزیت داخلی نیز ۴۴۵ هزار تن انجام شد که رشد ۲۷ درصدی نشان می دهد.
مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به مقصد کالاهای صادراتی ایران افزود: عمده صادرات کشور به چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا است. اقلام عمده صادراتی نیز سنگ آهن و کنستانتره های آن، پلیمرهای اتیلن، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، کوک، نفت قیر، و کودهای معدنی و شیمیایی را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: کالاهای وارد شده به کشور نیز عمدتا از چین، هند، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا بوده که شامل برنج، الکترود ذغالی، لاستیک، گوشت، ماشین آلات و دستگاه های خردکن و ساییدن سنگ و خاک و سایر مواد معدنی است.
کد مطلب: 19156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *