جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۴

ارتقای رتبه کشور در تجارت فرامرزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ترخیص کالاها ظرف مدت ۴۸ ساعت، رتبه کشور را در شاخص‌های جهانی از جمله در تجارت فرامرزی ارتقا داده است، جزئیات نقش گمرک در مقابله با کرونا و تحقق جهش تولید در سال جاری را اعلام کرد.
ارتقای رتبه کشور در تجارت فرامرزی
به گزارش توليد ايرانی، فرهاد دژپسند در نشست "هم اندیشی پیرامون اقدامات گمرک ایران در مقابله با کرونا" و برنامه‌های گمرک در سال جهش تولید اظهار کرد: گمرک در جایگاه مرزبان اقتصادی کشور، در صادرات غیرنفتی به عنوان موتور رشد اقتصادی و همچنین در تسهیل واردات کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه که حدود ۸۵ درصد واردات کشور را شامل شده و سهم مهمی در فرآیند   کشور دارد، نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.
وزیر اقتصاد در این نشست که معاون اول رئیس جمهور در محل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه حداقل کردن کنترل‌های مزاحم و بکارگیری کنترل‌های غیر مزاحم و هوشمند، سیاستی است که در گمرک دنبال می‌شود، گفت: نمونه آن استفاده از RFID  به صورت الکترونیکی است.
وی افزود: پیگیری این سیاست سبب تسریع و تسهیل ترخیص کالاها از گمرکات کشور شده است و نمونه آن ترخیص کالاها ظرف مدت ۴۸ ساعت است که رتبه کشور را در شاخص‌های جهانی از جمله در تجارت فرامرزی ارتقا داده است.
طبق اعلام وزارت اقتصاد، این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این، گمرک با پیگیری این سیاست، نقش برجسته‌ای در کشفیات و مبارزه با قاچاق کالا و همچنین بهبود محیط کسب و کار ایفا کرده است.
کد مطلب: 19151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *