جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

تأیید آمارهای ایران توسط سازمان جهانی بهداشت

در حالی که رسانه های فارسی زبان و مواجب بگیران دستگاه های امنیتی آمریکا و اسرائیل سعی می کنند آمارهای مربوط به کرونا و موفقیت های ایران در زمینه مقابله با این بیماری را زیر سوال ببرند، نهادهای بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت علاوه بر تأیید آمارهای ایران، از اقدامات ایران برای مقابله با کرونا تقدیر و تشکر کردند.
تأیید آمارهای ایران توسط سازمان جهانی بهداشت
به گزارش توليد ايرانی به نقل از خبرگزاری راه دانا؛ بیش از یک ماه از ورود بیماری کرونا یا همان کووید 19 به کشور می گذرد و در ایران هم مانند سایر کشورها تعدادی فوت و تعدادی نیز بهبود پیدا کرده اند؛ تلاش همه کشورها در راستای کاهش تلفات این بیماری است.
جنگ کرونا از یک سو مردم و مسئولان کشور را درگیر کرده است اما جنگ روانی و رسانه‌ای که رسانه های فارسی زبان در یک ماه گذشته علیه کشور به راه انداخته اند شاید سخت تر از مقابله با کرونا باشد.
اگرچه مقامات ایرانی نیز از مدت ها قبل تدابیر لازم را برای مقابله با کرونا اندیشیده و حتی کیت های شناسای کرونا از قبل در کشور وجود داشت؛ همچنین صنایع دفاع تلاش خود را برای ساخت نمونه ایرانی این کیت ها از مدت ها قبل آغاز کرده بود اما رسانه های غربی ایران را همواره به عدم تلاش برای مقابله باکرونا متهم کرده اند.
در همین راستا یکی از تلاش های رسانه های خبری مرتبط با انگلیس، سلطنت طلبان و ... ایجاد تشنج و بی اعتماد کردن مردم نسبت به وزارت بهداشت و کلیه دست اندر کاران مبارزه با این ویروس در کشور بود.
تلاش های زیادی از سوی BBC، VOA، رسانه های اپوزیسیون و ... صورت گرفت تا با انتشار آمارهای جعلی همچنین اخبار منقطع، مقامات ایرانی را کتمان کار بنامند. یکی از اقدامات آنها نیز تأکید آنها بر روی بیشتر بودن آمار جان باختگان کرونایی در کشور و کتمان این مساله از سوی مقامات ایرانی بود.
این تلاش ها تا جایی بود که حتی گزارش ها و شواهد دروغین نیز در این رسانه ها علیه ایران منتشر شد؛ به شکلی که در ابتدای شیوع این بیماری در کشور این رسانه ها اعلام می کردند که ایران در اعلام آمارهای خود کوتاهی کرده و آمار منتشر شده از تعداد واقعی مبتلایان بسیار بیشتر است.
در ابتدای شیوع کرونا که آمار ابتلا و فوتی کشورهای غربی از ایران کمتر بود؛ جمهوری اسلامی را متهم به ناکارامدی در کنترل ویروس می کردند؛این رسانه ها همچنین مدعی شدند که عدم رسیدگی به مردم و کتمان باعث افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور شده است!

در ادامه و با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ایران، رسانه های فارسی زبان که دیگر نمی توانستند دروغ قبلی خود را بازگو کنند در چرخشی 180 درجه اعلام کردند که ایران در اعلام آمار بیماران مبتلا به کرونا اغراق می کند تا بتواند خود را قهرمان مبارزه با کرونا جلوه کرده و از طرف دیگر به خاطر تحریم ها مظلوم نمایی کند.
این دروغ رسانه های فارسی زبان زمانی بر ملا شد که پای کرونا به کشور های غربی هم باز شد و رکورد مرگ و میر بر اثر کرونا در این کشورها از کشور چین هم بالاتر رفت؛ آمار ابتلا و مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا در غرب به شکلی بود که صدای سازمان جهانی بهداشت نیز درآمد.
در همین راستا رسانه های غربی باز هم در چرخشی دیگر تیتر زدند که «دست از پنهان کاری بردارید؛ یعنی کرونا با ایران مهربان است و با غرب نامهربان؟»
همه تلاش های رسانه های غربی برای نمایش چهره ای خلاف واقعیت از ایران و دست و پا زدن های موهومی آنها در شرایطی است که دستور کار آنها تحقیر و تخریب ایران در قبال هزینه های گزافی است که از سرویس های امنیتی آمریکا،اسرائیل و سعودی ها می گیرند.
اما واقعیت مقابله با کرونا در ایران از دید سازمان های جهانی پنهان نمانده است؛ این روزها بر خلاف هدف تحریم های ظالمانه علیه ایران، داروهای مقابله با این بیماری در ایران تولید شده و یا اینکه روش های درمانی قوی در دانشگاه های کشور آزمایش و به تأیید سازمان های جهانی رسیده است.
 
تقدیر سازمان جهانی بهداشت از نحوه مقابله ایران با کرونا
طرح هایی نظیر بسیج ملی برای مقابله با کرونا در ایران که باعث پای کار آمدن هزاران نفر از جهادگران و مردم برای مقابله با کرونا شد به عنوان طرح برتر در دنیا شناخته شده است تا جایی که نمکی، وزیر بهداشت در این خصوص گفت: کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، از ایران به دلیل اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، تقدیر کردند و خواستار استفاده از تجربه ایران در کل منطقه شدند.
 
آمارهایی ک مغایرتی با سازمان جهانی بهداشت ندارند
ارائه آمارهای مربوط به کرونا در ایران هم حاکی از دروغ های بزرگی است که رسانه های فارسی زبان علیه ایران می گویند؛ از نخستین روز قطعی شدن تست کرونای یک فرد در کشور وزارت بهداشت از طریق سخنگو و همچنین سایت و کانال های اطلاع رسانی خود لحظه به لحظه آمار مبتلایان و حتی فوت شدگان را نیز اعلام می کرد.
این آمار نه تنها به رسانه های داخلی ارائه می شد بلکه سازمان جهانی بهداشت نیز با تایید این آمار آنها را در خروجی خود قرار می داده است به طوری که با بررسی سایت های خارجی و همچنین آمار جهانی تعداد فوت شدگان در اثر کرونا می توان دریافت که کوچکترین مغایرتی میان آمار وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد.
کد مطلب: 19103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *