چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۷

جابه‌جایی ۴۶ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور از ابتدای اسفند

دغاغله گفت: از ابتدای اسفند، ۴۶ میلیون تن کالا توسط ۳۰ میلیون کامیون در جاده‌های کشور جا‌به‌جا شده است.
جابه‌جایی ۴۶ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور از ابتدای اسفند
 به گزارش توليد ايرانی، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین ۴۶ میلیون تن کالای اساسی در جاده‌های کشور بر اساس بارنامه‌های صادر شده جابه‌جا شده است، گفت: حدود ۳۰ میلیون سفر با کامیون در جاده‌های کشور بر اساس بارنامه‌های صادر شده از ابتدای اسفند تا پانزدهم فروردین صورت گرفته است.
او به آمار کالا‌های حمل شده از ابتدای فروردین تا پانزدهم فروردین هم اشاره کرد و افزود: حدود ۷ میلیون تن کالا توسط کامیون‌ها حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶ درصدی داشته است.
دغاغله همچنین به تعداد سفر‌های کامیون‌های تردد شده در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: ۳۹۷ هزار سفر توسط کامیون‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این که محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی با ۳۱ درصد و مواد شیمیایی نفتی با ۲۶ درصد بیشترین سهم جابه‌جایی کالا را از ابتدای فروردین تا پانزدهم فروردین به خود اختصاص داده است.
دغاغله یادآور شد: محصولات کشاورزی دامی و مواد غذایی حمل شده در ایام نوروز یک میلیون و ۸۲۵ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۳ درصدی داشته است.
او افزود: از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین میزان حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور ۸۰۸ هزار تن بوده که تعداد کامیون‌های جابه‌جا شده برای حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور طی بازه زمانی بیست و پنجم اسفند تا سیزدهم فروردین هم ۳۳ هزار سفر بوده است.
دغاغله تاکید کرد: بندر امام خمینی با ۵۳ درصد، کالا‌های اساسی بیشترین و بندر امیرآباد با ۱۶ درصد رتبه دوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ستاد تنظیم بازار در حوزه حمل کالا‌های اساسی و تنظیم بازار برگزار شد، گفت: از اسفند ستاد مدیریت حمل‌ونقل کالا تشکیل شده است و ما در ستاد مرکزی سازمان و در ادارات کل اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌ایم.
دغاغله بیان کرد: همچنین ستاد مدیریت حمل‌ونقل کالا در استان تهران تشکیل شده است و ادارات کل راه و شهرسازی در این زمینه به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را انجام می‌دهند.
کد مطلب: 19093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *