چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
۰
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۳

امید به زنده ماندن «توافق کاهش تولید» نفت را صعودی کرد

قیمت نفت با امید به زنده بودن «توافق کاهش تولید» پس از ثبت بیشترین افزایش روزانه در روز گذشته، امروز 2.97 دلار رشد کرد و بشکه ای 32.91 دلار فروخته شد.
امید به زنده ماندن «توافق کاهش تولید» نفت را صعودی کرد
به گزارش توليد ايرانی به نقل از رویترز، نفت برنت کاهش قیمتی را که در ساعات اولیه مبادلات بازارهای اروپایی در روز جمعه ثبت کرده بود، جبران و به بالای 30 دلار در هر بشکه رسید.
این افزایش قیمت ناشی از این بود که هنوز توافق کاهش تولید برای تقویت قیمت نفت زنده است.
هر بشکه نفت برنت با 2.97 دلار افزایش 32.91 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته 47 درصد افزایش قیمت ثبت کرد که بالاترین رقم افزایش روزانه تاکنون بوده است؛ پس از آن 21 درصد از این افزایش را از دست داد اما هنوز از نیمی از 66 دلار که در پایان سال 2019 معامله شد کمتر است.
هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.23 دلار افزایش 26.55 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 24.7 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد.
دونالد ترامپ دیروز مدعی شد که واسطه توافقی میان روسیه و عربستان برای کاهش تولید 10 تا 15 میلیون بشکه نفت در روز شده است. این رقم، رقمی بی سابقه است و 10 تا 15 درصد عرضه جهانی نفت را شامل می شد. ترامپ گفته هیچ پیشنهادی برای کاهش تولید نفت آمریکا نداده است.
عربستان در روز پنج شنبه خواستار نشست اضطراری اوپک پلاس شد و اعلام کرد در نظر دارد تا به توافقی عادلانه برای ثبات بازار نفت برسد.
خالد الفاضل، وزیر نفت کویت گفت کشورش از دعوت عربستان برای نشستی میان اعضای اوپک و کشورهای تولیدکننده غیراوپکی (اوپک پلاس) به منظور کاهش عرضه نفت و متوقف کردن مسیر حرکتی قیمت نفت حمایت می کند. (جزئیات بیشتر)
وزارت انرژی آذربایجان اعلام کرد نشست گروه اوپک پلاس قرار است در 6 آوریل (18 فروردین) و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.(جزئیات بیشتر)
تحلیلگران بانک UBS اعلام کردند در مورد اینکه تولیدکنندگان بتوانند به اجرای یک کاهش قابل توجهی تعهد بدهند، تردید دارند و انتظار دارند که قیمت نفت دوباره تحت فشار قرار بگیرد.
تحلیلیگران بانک گلدمن ساکز معتقدند: «حتی اگر توافقی صورت بگیرد، هماهنگی مورد نیاز با تاخیر و صورت اجرای تدریجی صورت می گیرد.»
کد مطلب: 19057
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *